یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان

حوزه/ ماموستا کلشی نژاد گفت: باید تعصبات را کنار بگذاریم و به صورت عقلانی وارد میدان شویم و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی قدم برداریم تا اعتماد مردم را بیش از گذشته به دست بیاوریم و مساجد را به عنوان سنگر حفظ کرده و تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامِد کلشی نژاد شامگاه دوشنبه در نشست نخبگان شیعه و اهل سنت که با موضوع نقش مشارکت مردمی در تحقق تمدن نوین اسلامی در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی تمدن اسلامی در حال تحقق است و جامعه روز به روز به سمت تقویت پایه های آن حرکت می کند.

وی ادامه داد: علمای اسلامی تعاریف خود را از مدنیت و تمدن بیان کرده اند که نقش جامعه و مردم در تحقق آن بسیار مؤثر است و جمعیت یکی از مهم ترین عوامل تحقق تمدن اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: اگر می خواهیم تمدنی را پایه ریزی کنیم، باید بر اساس اصول و اعتقاد دینی باشد چنان که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند؛ لافَضلَ لِعَرَبِیٍ عَلی عَجَمِیٍّ و لاعَجَمِیٍّ عَلی عَرَبِیٍّ و لا أحَمَرَ عَلی أسوَدَ و لا أسوَدَ عَلی أحَمَرَ إلاّ بِالتَّقوی ؛هیچ عرب را بر عجم ، و هیچ عجم را بر عرب و هیچ سفید را بر سیاه و هیچ سیاه را بر سفید برتری نیست مگر به تقوا. لذا باید معیار ما برای مسئله جمعیت نیز همین باشد.

وی گفت: در تقسیم ثروت و کار باید نگاه عادلانه داشته باشیم که این امر موجب امید بخشی به جامعه می شود که رهبران انقلاب به دنبال تحقق آن بودند و هستند و لذا در مؤلفه صنعت و علم و ... نیز باید نگاه عادلانه داشته باشیم.

ماموستا کلشی نژاد با تاکید بر نقش نخبگان بر مشارکت حداکثری مردم در تمدن اسلامی، خاطر نشان کرد: علی رغم همه حمایت هایی که انقلاب اسلامی از دانشگاه ها کرد، این مجموعه آن گونه که باید در تحقق تمدن اسلامی گام برنداشت و در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که برخی از مسائلی که ریشه انقلاب اسلامی را می زد از خروجی های دانشگاه بود و لذا باید اساتید و مدیران دانشگاه به این مسئله به صورت جدی توجه کنند.

وی عنوان داشت: دانشگاه ها می توانند به عنوان مغز متفکر، جامعه را به سمت استمرار حاکمیت دینی و تمدن اسلامی هدایت کنند، حوزه های علمیه نیز این گونه هستند و باید تعصبات را کنار بگذاریم و به صورت عقلانی وارد میدان شویم و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی قدم برداریم تا اعتماد مردم را بیش از گذشته به دست بیاوریم و مساجد را به عنوان سنگر حفظ کرده و تقویت کنیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: روحانیت پناه مردم است و مردم دین خود را از آن ها می گیرند و لذا باید علما و روحانیت برای تحقق تمدن اسلامی بیش از پیش به میدان آمده و تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha