یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش بین المللی «75 سال اشغالگری در فلسطین»

حوزه/ همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی و به ۶ زبان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید مهدی طاهری، دبیر علمی همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین از برگزاری این همایش در سال آینده خبر داد و با بیان اینکه این همایش از آغاز روز نکبت و اشغال فلسطین یعنی از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۳ را هدف‌گذاری کرده است، اظهار داشت: هیچ همایشی با این گستردگی تاکنون برگزار نشده است.

وی صهیونیسم را یک جریان نژادپرستانه دانست و با بیان این که پایه گذاری آن در سال ۱۹۴۷ با هدف ایجاد هویت ملی و تاسیس ملت یهود آغاز شد، افزود: اشغال سرزمین فلسطین نخستین هدف این جریان نژادپرستانه است که مبتنی بر اعلامیه بالفور در ابتدا تحت عنوان خانه ملی یهودیان آغاز به کار کرد. تسلط بر فلسطین، شامات و در نهایت سلطه بر کل خاورمینه با شعار نیل تا فرات راهبرد این جریان نژاد پرست است.

دکتر طاهری در ادامه با اشاره به تاریخچه رویدادهای تحولی شکل گیری و تقویت جریان نژاد پرستی صهیونیسم در گذرگاه های مختلف تاریخ ۷۵ ساله، ادامه داد: امام خمینی(ره) به خوبی با بازشناسی خوی استکباری این رژیم روز قدس را نام گذاری و فلسطین را مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانست.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی مقابله با تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات با حضور اقوام اصلی سرزمین فلسطین را مهم ترین راهبرد انقلاب اسلامی در مواجهه با مسئله فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: علی رغم اهمیت مسئله فلسطین، تاکنون با خلأ برپایی همایش جامعی که تمام موضوعات علوم انسانی را تحت پوشش قرار دهد مواجه بودیم.

وی ضمن اشاره به مهم ترین محورهای فراخوان همایش با بیان این که در این همایش با پوشش ۱۰ رشته علمی، ۳۳ محور را مورد توجه قرار داده ایم، گفت: صهیونیسم جهانی را نباید در رژیم صهیونیستی مستقر در سرزمین های اشغالی خلاصه نمود؛ لابی صهیونیستی با بهره گیری از اهرم های سیاسی، اقتصادی و غول رسانه های جمعی خود اسرائیل را به عنوان مدافع فرهنگ و تمدن غربی و اعراب و مسلمانان را نقطه مقابل دموکراسی معرفی می کرد که عملیات طوفان الاقصی خط بطلانی بر این رویکرد کشید.

دبیر علمی همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش خواهد بود، اظهار داشت: همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین به همت مجنمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ مصادف با ۳۰ می ۲۰۲۴ و ۲۱ ذی القعده ۱۴۴۵ با مشارکت ۱۴ نهاد آموزشی و به ۶ زبان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha