دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کاندید خبرگان
به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، برای آشنایی بیشتر مردم و رای دهندگان برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قسمتی از زندگینامه و سوابق علمی و اجرایی آنها بیان شده است.

در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هرمزگان سه نفر از واجدین شرایط حجج الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، محمد ابراهیمی و ناصر محمدی هنزایی با هم به رقابت می پردازند که گوشه ای از زندگی نامه آنها بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، برای آشنایی بیشتر مردم و رای دهندگان برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قسمتی از زندگینامه و سوابق علمی و اجرایی آنها بیان شده است.

حجه الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی کاندیدای خبرگان رهبری در هرمزگان

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در سال ۱۳۴۷ در یکی از روستاهای شهرستان بشاگرد روستای ویهی مرز بین شهرستان بشاگرد و دهستان درپهن بخش سندرک شهرستان میناب در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوره تحصیلات ابتدایی را دو سال در بشاگرد و سه سال در روستای در پهن بخش سندرک و دوره متوسطه اول را در شهرستان میناب و دوره متوسطه دوم را در دبیرستان ابن سینای بندر عباس و قم سپری نمود.

تحصیلات حوزوی:

در سال ۱۳۶۵ وارد حوزه علمیه بندر عباس شد و سطح یک و بخشی از سطح دو را در مدارس علمیه ی امام صادق (ع) و مدرسه النبی (ص) بندر عباس با رتبه اول سپری نمود. ایشان در ضمن تحصیل به تدریس دروس حوزوی نیز پرداختند. در سال ۱۳۷۱ برای ادامه ی تحصیلات به حوزه ی علمیه ی قم هجرت نمود.

در سال ۱۳۷۳ سطح دو و سطح سه حوزوی را به اتمام رساند و دروس خارج خارج فقه و اصول را تا سال ۱۳۸۳ به مدت ۹ سال ادامه داد و علاوه بر فقه و اصول مقطع سطح چهار دکتری) کلام اسلامی را در سال ۱۳۷۹ به اتمام رساند وتدریس سطح دو و سه در حوزه های علمیه برادران و خواهران پرداخت و حوزه علمیه مدرسه النبی (ص) را که تا آن زمان به خاطر عدم وجود استاد مجوز تدریس بالاتر از سطح یک (کاردانی) را نداشت به سطح سه ارتقا داد.

تحصیلات دانشگاهی :

همزمان با تحصیلات حوزوی تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدرسی الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام در دانشگاه قم ادامه داد و در سال ۱۳۸۱ فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه علوم پزشکی ایران و حوزه علمیه تهران به تدریس اشتغال داشت. با وجود طی مقدمات عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به جهت نیاز منطقه به استان هرمزگان هجرت نمود و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان شد و علاوه بر آن به در سال ۱۳۹۰ برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری رشته فلسفه اسلامی گرایش حکمت متعالیه در دانشگاه تربیت مدرس تهران پذیرفته شد و پس از اتمام دوره آموزشی دکتری فلسفه در آزمون دکتری فقه اسلامی در دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه شرکت کرد. و رتبه ی اول آزمون را کسب نمود به خاطر ممنوعیت تحصیل همزمان در دو دانشگاه از دانشگاه تربیت مدرس انصراف داد و فارغ التحصیل دکتری فقه اسلامی شد.

فعالیت های فرهنگی و سوابق اجرایی:

عضو هیات رئیسه و مدیر گروه معارف اسلامی و مدیر گروه الهیات و فلسفه، رئیس هسته ی گزینش کارکنان دانشگاه هرمزگان، استادیار شبکه تعلیم و تربیت صالحین بندر عباس، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه هرمزگان، مسئول حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان استان هرمزگان، مؤسس و دبیر جامعه ی روحانیون و فضلای استان هرمزگان، مسئول کانون تحول علوم انسانی مراکز علمی استان هرمزگان، عضو شورای آموزش و پژوهش حوزه ی علمیه استان هرمزگان، مسئول کمیته ی تحقیق و پژوهش نخبگان بسیجی استان هرمزگان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، رئیس هیات مؤسسین مؤسسه ی خیریه ی زندگی دوباره بهبودی از اعتیاد مبتلایان به مواد مخدر) نماینده ی طلاب و فضلای استان هرمزگان در مجمع طلاب و فضلای حوزه ی علمیه قم و رئیس دانشگاه تقریب مذاهب بندرعباس.

اساتید مقدمات و سطوح عالی:

تفسیر: آیت الله العظمی جوادی آملی، فلسفه غرب دکتر سید محمود خاتمی دکتر ایلخانی و دکتر فلاح رفیع کلام اسلامی آیت الله العظمی جعفر سبحانی و ربانی گلپایگانی و استاد حشمت پور، دروس آزاد فقه و اصول طرح پرسش محور آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی و غلامحسین رئوفی مینابی کلام جدید و معرف د و معرفت شناختی آیت الله ربانی گلپایگانی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه و دکتر محسن جوادی، فلسفه اشراق و حکمت متعالیه: آیت الله فیاضی دکتر رضا اکبری، استاد احمد عابدی و استاد حشمت پور، ادیان آیت الله دکتر احمد عابدی، حجت الاسلام والمسلمین استاد توفیقی دکتر ایلخانی و دکتر مهدوی، سطح ۱ و ۲ در بندر عباس شهید نعیمی پور، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی و مرحوم استاد خلیل خراسانی، فلسفه مشا (شرح اشارات و الهیات شفا و... و. آیت الله دکتر احمد بهشتی، استاد حشمت پور و دکتر سعیدی مهر، خارج اصول فقه مرحوم آیت الله العظمی بهجت آیت الله العظمی جعفر سبحانی و آیت الله العظمی وحید خراسانی، اصول فقه سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله موسوی تهرانی ومرحوم آیت الله اعتمادی خارج فقه : مرحوم آیت الله العظمی بهجت، مرحوم آیت الله العظمی تبریزی آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مرحوم آیت الله العظمی میرزا محمد حسن احمدی فقیه، اخلاق : مرحوم آیت الله مشکینی، مرحوم آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی مرحوم آیت الله مصباح یزدی، مرحوم آیت الله شب زنده دار و آیت الله العظمی مظاهری.

شعار انتخاباتی : اقتدار نظام اسلامی، انسجام ملی، تقریب مذاهب

ایشان در لیست کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز کشور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری می باشند.

لینک خبر جامعه مدرسینhttps://jameehmodarresin.org/27242

حجه الاسلام والمسلمین محمد ابراهیمی کاندیدای خبرگان رهبری در هرمزگان

حجت الاسلام والمسلمین محمدبراهیمی در سال ۱۳۶۲ در خانواده ای انقلابی، مذهبی و قرآنی در شهرستان بشاگرد متولد شد پدر ایشان مرحوم حاج نور محمد ابراهیمی معروف به حاجی از مربیان قرآن و بسیار مومن؛ متقی؛ زاهد؛ عابد و دارای ویژگی های برجسته اخلاقی بود که منشأ خدمات فرهنگی و قرآنی فراوانی در شهرستان بشاگرد شده بود و تنها شخص غیر روحانی بود که در شهرستان بشاگرد امام جماعت مسجد بوده و مردم به ایشان اقتدا می کردند، همچنین ایشان در طول دفاع مقدس جمعا حدود دو سال به صورت کاملا بسیجی و داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرده و در این راه مجروح نیز شده بود ولی تا آخر عمر از منافع مادی ایثارگری خود استفاده نکرده بود (شرح حال کامل زندگی و ویژگیهای ایشان در کتاب عارفی گمنام از دیار بشاگردبه قلم محمد ابراهیمی گرد آوردی شده است)

اجداد ایشان نیز همگی از مربیان قرآن و معروف به تقوی و دوری از مال حرام و شبهه ناک و در بشاگرد دارای مکتب خانه بوده و شاگردان قرآنی زیادی را تربیت نموده اند

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی قرآن را در دوران کودکی نزد پدر و برادر خویش آموختند و مقطع ابتدائی را در زاد گاه خویش گذراندند سپس وارد مدرسه راهنمایی شهید باهنر خمینی شهر شدند و همواره در طول دوران تحصیل جزء ممتازین و نفرات برتر مدرسه بودند

تحصیلات حوزوی:

سپس با راهنمایی و تشویق پدرش در سال ۱۳۷۷/۷۸ وارد حوزه علمیه صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشاگرد شده و مقدمات و سطح یک را در این حوزه مبارکه گذراندند

نبوغ و استعداد ذاتی و تلاش شبانه روزی ایشان سبب شده بود بتواند از ابتدای طلبگی هر سال دروس سال قبل را به صورت رسمی تدریس نماید و در ادبیات عرب و تجزیه و ترکیب به قدری متبحر شود که از طرف مدیریت مدرسه و برخی از اساتید ملقب به مجتهد صرف و نحو شود.

علاقه وافر ایشان نسبت به ادامه تحصیل سبب شد در سال ۱۳۸۴ در آزمون کتبی و شفاهی مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام (یکی از بهترین مدارس تخصصی فقه و اصول در قم تحت اشراف آیت الله العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته) شرکت نموده و موفق به قبولی در این آزمون شود و ۱۱ سال در این مدرسه از بهترین اساتید حوزه علمیه قم با بهترین برنامه های آموزشی و پژوهشی استفاده نماید

پس از گذراندن ۱۱ سال ( ۴ سال سطح و ۷ سال درس خارج) در سال ۱۳۹۴ با مدرک اتمام مقدمات استنباط و اجتهاد از این مدرسه فارغ التحصیل می شود

استعداد ذاتی و پشتکار ایشان سبب شد در بین این سالها همواره جزء ممتازین این مدرسه و نفرات برتر آن بوده و بارها موفق به دریافت جایزه افراد برتر این مدرسه شود

در طول سالیان تحصیل در این مدرسه از تدریس نیز غافل نبوده و موفق می شود مجوز رسمی تدریس سطوح عالی را از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم دریافت نماید و از سال ۱۳۹۲ تدریس سطوح عالی را رسماً آغاز نماید.

اساتید دوره مقدمات و سطوح عالی:

آیات عظام شبیری زنجانی، مرحوم فاضل لنکرانی، جوادی آملی، استاد علیدوست، گنجی، قائینی، عندلیب همدانی، استاد شمس، استاد تعظیمی فر، استاد میری و استاد سید محمد شبیری را نام برد.

استاد سید محسن مومنی، محمود بکتاشیان(مهدوی)، سید مهدی لواسانی، اسماعیلی

سوابق تدریس :

سال ۱۳۹۴ پس از فارغ التحصیلی از مدرسه مذکور به دعوت آیت الله بنابی به حوزه علمیه بناب(یکی از بهترین حوزه های علمیه کشور) رفته و یکسال در این حوزه سطوح عالی را تدریس می نماید.

و سپس به دعوت حاج آقای عدالت متولی حوزه علمیه رودان به این حوزه رفته و ۳ سال سطوح عالی را تدریس می نماید.

سپس با دعوت برخی از اساتید خود سال ۱۳۹۹ به قم باز گشته و تاکنون مشغول تدریس سطوح عالی و خارج می باشد.

شعار انتخاباتی: مجتهد جوان، نخبه و انقلابی، خوشفکر و مردمی

حجت الاسلام والمسلمین ناصر محمدی هنزایی کاندیدای خبرگان رهبری در هرمزگان

حجه الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی سال ۱۳۳۹ در خانواده ای کشاورز اهل استان یزد متولد شده و در سال ۱۳۵۲ وارد حوزه علمیه یزد شد و پس از ۵ سال برای تکمیل دروس حوزوی به شهر مقدس قم مهاجرت نمود.

تحصیلات حوزوی و اساتید:

در قم دروس سطح عالی و خارج فقه و اصول و فلسفه و کلام را از اساتید و علمای اعلام همچون آیات عظام وحید خراسانی، تبریزی، جوادی آملی، مصباح یزدی، حسن زاده آملی وفراگرفته و از محضرشان کسب فیض نمود.

در کنار تحصیل به تدریس علوم حوزوی نیز اشتغال داشته ام و هم اکنون بیش از ۴۰ سال است که در قم و سپس یزد مشغول تدریس فقه و اصول و فلسفه و کلام و منطق و تفسیر و... هستم.

همچنین تاکنون بیش از ۱۵ سال است که مدرس دروس خارج فقه و اصول می باشم و هم اکنون درس خارج اینجانب جزو دروس رسمی خارج از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اعلام گردیده است.

در کنار تدریس دروس حوزوی بیش از ۱۰ سال در دانشگاههای استان یزد دروس مختلف معارف، اخلاق، تاریخ، تفسیر، اندیشه سیاسی و... تدریس نموده ام.

با شروع جنگ تحمیلی همانند دیگر هم وطنان به جبهه های حق علیه باطل شتافت و بیش از ده نوبت در دوران دفاع مقدس به عنوان مبلغ به جبهه های غرب و جنوب و بنادر و جزایر خلیج فارس اعزام شد.

سوابق اجرایی

بیش از هشت سال مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری، چهار سال مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران، بیش از ۲۰ سال مسئول دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان در استان یزد(از بدو تاسیس این دفاتر در کشور) و رئیس هیئت نظارت در انتخاباتهای گوناگون، امام جمعه موقت مرکز استان یزد و برخی شهرهای دیگر استان و همچنین تاکنون بیش از ۴۵ سال در سنگر امامت جماعت و منبر در تبلیغ دین اسلام انجام وظیفه نموده است.

شعار انتخاباتی: تجلی مردم سالاری دینی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha