شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:  بر حضور پرشور و با قوت مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در جلسه نهج البلاغه با موضوع تقوا که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزارشد گفت: خداوند متعال در آیه ۱۳ سورۀ مبارکه حجرات می‌فرماید: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ؛ با کرامت‌ترین (گرامی‌ترین) شما نزد خداوند با تقواترین شماست.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تقوا حالتی است درونی، که از معرفتِ به حق، شناخت انبیاء و ائمه، انجام واجبات و ترک محرمات، دنبال کردن حسنات اخلاقی و گریز از آلودگی‌ های نفسانی به دست می‌ آید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وقتی این حالت به دست آمد و در سرزمین وجود آدمی مستقر شد و ریشه گرفت، از وجود انسان منبعی از خیر و برکت به وجود می آید و تمام درهای سعادت دنیا و آخرت به روی او باز می شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برای رسیدن به قله بلند کرامت باید به سلاح تقوا و پرهیزگاری مجهز گشت، و تقوا آن است که انسان از هر چه که او را به گناه وامی‌دارد، دوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: تقوا پرتویی از رابطۀ با خدا و انبیاء و ائمه: و قرآن مجید و زندگی کردن بر اساس خواسته های آن بزرگواران است. وی ادامه داد: انسان باید روح و قلب خود را به اندازه¬ای تقویت نماید، که تقوا در آن به صورت یک ملکه در آید و آن را از آلودگی ها حفظ کند و چنان روحِ قوی و قلب پاکی داشته باشد که بتواند به وسیلۀ آن به خداوند نزدیک شده و راه تکامل را طی نماید.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: یکی از راه های رسیدن به کرامت، تقوای الهی است. با رعایت تقوا، احساس کرامت، قدرت و قرب به خدا به انسان دست می‌دهد. پس هر چه انسان به تقوا نزدیک تر باشد و به قوانین الهی احترام بگذارد، قیمت و جایگاهش نزد خدا بیشتر می شود.

وی ادامه داد:حضرت علی (علیه الاسلام) فرمودند که «ثَلاثَةٌ اِنْ اَنْتُمْ خالَفْتُمْ فیهِنَّ اَئِمَّتَکُمْ هَلَکْتُم جُمُعَتُکُمْ وَ جِهادُ عَدُوِّکُمْ وَ مَناسِکُکُمْ.»یعنی، اگر با رهبران و پیشوایانتان در سه چیز مخالفت کنید هلاک می شوید: نماز جمعه و جهاد با دشمن و مناسک حج. مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد:امروز باید بیش از پیش سنگرهای نماز جمعه را تقویت نماییم.

وی اظهار کرد:رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه تعدی به این خاک مقدس را به دشمن تا دندان مسلح ندادند واگر کوتاهی در این زمینه می شد، چه بسا دشمن تا مرزهای کشور ما نظیر خوزستان وآبادان پیشرفت می کرد ولی موفق نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد:امروز کنگره عظیم حج اگر به دست اهل آن سپرده شود خواهید دید که چه تحولات عظیمی بر روی کره زمین اتفاق خواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، بیان کرد:در روز جمعه یازدهم اسفند که روز حساس وسرنوشت سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است باید مشارکت گسترده وباشکوهی داشته باشیم که این موضوعهای جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: باید مردم نسبت به موقعیت و دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی آگاه شوند و باید مردم و خصوصاً جوانان را نسبت به حقایق و واقعیت‌های صحنه نبرد جبهه انقلاب اسلامی و جبهه استکبار در منطقه و جهان آگاه ساخت که فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین بسیار مورد تاکید است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تاکید مستمر رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین به این خاطر است که این موضوع نیاز روز کشور است.

تاکید مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای

تاکید مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای

تاکید مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha