چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 1141047
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
سعید دسمی

حجت‌الاسلام دسمی گفت: اگر ما بخواهیم تغییر و یا تحولی در جامعه رقم بزنیم لازمه آن مشارکت آگاهانه و فعال در انتخابات است.

حجت‌الاسلام سعید دسمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ضمن دعوت آحاد جامعه به شرکت در انتخابات اظهار کرد: حضور در انتخابات انجام تکلیف و وظیفه شرعی، استیفای حق انتخاب و استفاده از حق است. شخص با رای دادن از حق مسلم خود در انتخابات استفاده می‌کند و اگر رای ندهد حق خود را تضیع کرده است.

وی افزود: شرکت در انتخابات نشانه مسئولیت‌پذیری در سرنوشت خود و جامعه و نماد تربیت نسلی است. نسل‌های بعدی با مشاهده حضور ما در انتخابات یاد می‌گیرند که خودشان نیز در سرنوشت جامعه مسئولیت دارند، حتماً در انتخابات فرزندان خود را ببرید تا شاهد رأی دادن و مشارکت ما باشند، بردن فرزندان پای صندوق‌های رای مانند بردن آنان به مسجد و محافل دینی و مذهبی است تا به صورت عملی این کار را یاد بگیرند.

وی گفت: حضور در انتخابات نشانه قدرت تصمیم، تشخیص و انتخاب است. یعنی وقتی ما داریم رای می‌دهیم معلوم است که قدرت تصمیم، قدرت تشخیص و قدرت انتخاب داریم و به خلاف کسی که رای نمی‌دهد و قدرت تشخیص، تصمیم و انتخاب ندارد و با رای ندادن اعلام می‌کند که من توانایی اقدام ندارم.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: حضور در انتخابات، نشانه قدرت اراده و تصمیم در شرایط حساس و عدم تاثیر پذیری از القائات دشمنان داخلی و خارجی است. دشمنان به دنبال این هستند که ما در انتخابات شرکت نکنیم، لذا جهت خنثی‌سازی نقشه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام دسمی اضافه کرد: در صورت اعتراض به وضعیت موجود، شرکت در انتخابات اعتراض فعال و هوشمندانه است؛ دادن رای صحیح و انتخاب درست باعث تغییر افراد و مسببان وضع موجود می‌باشد. شرکت در انتخابات خروج از انفعال و سردرگمی در میدان عمل است. اینکه افراد منفعل و سردرگم باشند، وقتی در انتخابات شرکت می‌کنند نشانه این است که منفعل نیستند و در میدان عمل می‌توانند فعالانه اقدام بکنند.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات رای دادن به اصل حاکمیت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) است. این رای به اشخاص و یک جریان و گروه نیست، اولین اثری که این رای‌گیری دارد، رای به تثبیت اصل نظام اسلامی و تثبیت اصل حاکمیت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) در کشور است.

و ی افزود: شرکت در انتخابات باعث یأس دشمنان و بدخواهان نظام و مردم است. شرکت در انتخابات و دادن رای صحیح واسپاری مسئولیت به اهل آن است. با دادن رای صحیح و دقیق این امانت مهم را به اهل آن می‌سپاریم.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات باعث حفظ قدرت مطالبه‌گری و پاسخگو کردن منتخبین است. به اندازه‌ای که حضور حداکثری ما در انتخابات افزایش می‌یابد قدرت مطالبه‌گری ما نیز افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام دسمی گفت: اگر ما نسبت به عملکرد بعضی از مسئولین اعتراض داریم و می‌تواند این اعتراض به جا هم باشد، از مصالح کلیه نظام آن را تفکیک می‌کنیم چون اصل انتخابات مربوط به این مصالح کلیه نظام است.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات لبیک به فراخوان ولی‌امر و نائب امام‌زمان(عج) و انجام تکلیف شرعی در این عصر کنونی می‌باشد. شرکت در انتخابات باعث شادی و رضایت ارواح طیبه شهدا و امام راحل عظیم الشأن که دائماً تاکید بر حفظ، تقویت ارکان مهم نظام و تقویت سازوکارهای نظام را داشتند می‌باشد.

معاون قرارگاه قُرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات را قوت قلب مسئولین خدوم و با صداقت دانست و خاطرنشان کرد: هر چقدر حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد، مسئولین خدوم و صادق می‌توانند با قدرت و قوت قلب بیشتری عمل بکنند.

وی گفت: شرکت در انتخابات باعث تولید قدرت و سرمایه متراکم اجتماعی جهت تقویت کشور است. از مجلسی که با رای حداکثری انتخاب شده است می‌توان حل مسائل حداکثری را انتظار داشت، برخلاف مجلس حداقلی. اگر ما مشکلات فراوانی را احساس می‌کنیم که وجود دارد، این مشکلات فراوان می‌تواند با یک مجلس قوی حل شود.

حجت‌الاسلام دسمی افزود: این حضور حداکثری می‌تواند باعث افزایش همدلی و وحدت ملی می شود و همدلی و وحدت باعث ایجاد صفا، صمیمیت و آرامش در جامعه شود.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات باعث تقویت و نهادینه کردن جایگاه قانونگذاری و قانونگذار است. هر اندازه که مشارکت ما در انتخابات بیشتر باشد جایگاه قانون و تقویت زیرساخت‌های قانونی کشور بیشتر می‌شود. اگر ما بخواهیم تغییر و یا تحولی در جامعه رقم بزنیم لازمه آن مشارکت آگاهانه و فعال در انتخابات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha