یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید علاء الدین حیدری

حوزه/ قهر با انتخابات و یا مشارکت حداقلی راهبرد دشمن بوده و هیچ منفعتی برای جامعه اهل سنت نداشته و بدون شک ما را از مسیر حق و حقوق خود دور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، سید علاء الدین حیدری، فعال مدنی اهل سنت در یادداشتی آورده است: انتخابات دریچه ای بسوی مردم سالاری است، یعنی وقتی در سیستمی سیاسی و نظام حاکمیتی برای حضورِ مردم در فرآیند تعیین سرنوشت و مشارکت در حکمرانی جایگاه و اهمیت قائل و محلی گذاشته می شود، پس راهی بسوی مردم سالاری و دمکراسی باز شده است.

انتخابات به مثابه محق بودن و سهیم شدن مردم در حکمرانی و مشارکت در تعیین سرنوشت خود و آینده جامعه می باشد.

لذا حضور مردم در انتخابات به منزله قدم گذاشتن در مسیر آینده بوده که باید با مشارکت فعالانه و دقیق طی شود.

اما در باب مطالبه گری باید گفت که هر مطالبه ای که از مسیر منطق، قانون و شفافیت پیش برود، قابل تحقق و در دسترس است.

لذا اگر مطالبه ای هست و اگر مطالبه گری وجود دارد ، تحقق آن در گرو درست بودن مسیر آن می باشد.

معتقدم گام اول هر مطالبه گری همراهی با قانون بوده و هر مطالبه گری باید ملتزم به قانون باشد.

به عنوان یک فعال مدنی اهل سنت خطاب به جامعه معزز اهل سنت عرض می کنم که همانطور که در مقدمه عرایضم گفتم، انتخابات راهی بسوی مشارکت مردم در حکمرانی بوده و قطعا این مشارکت یعنی دریچه ای بسوی پیگیری و مطالبه حقوق و مطالبات خود، که اثباتِ حضور و شرکت فعال و پرشور در آن ضامن مطالبه گری و سهیم شدن در حکمرانی بوده و می تواند پشتوانه مطالبه گری های قانونی بعدی باشد.

از آنجائی که جامعه اهل سنت مطالباتی قانونی، منطقی و منطبق بر قانون ، نظرات حضرت امام (ره)، دستورات و منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) و برابر سیاستهای امنیتی و سیاسی کشور دارد، حضور پرشور و حماسی جامعه اهل سنت در انتخابات را کماکان ضامن همدلی و تضمین پیگیری مطالباتمان دانسته و آنرا لازم و ضروری می دانم.

بعنوان کسی که سالها رهرو راه وحدت و مطالبه گری قانونی اهل سنت بوده و در این راستا کوشیده ام، عرض می کنم که تنها راه مطالبه گری، روشن ترین مسیر و موفق ترین اقدام برای ما همدلی ، وحدت و بر مدار قانون حرکت کردن است. همه بسترهای مطالبه گری برای ما فراهم و از پشتوانه قانون و رهبری گرانقدر انقلاب برخورداریم .

در چنین شرایطی حضور پرشور ما در انتخابات نشان دهنده برادری ما، همدلی، التزام عملی، همگامی با کشور و اعتقاد به وحدت و امنیت بوده که در پی آن مطالبات قابل وصول تر و در دسترس تر می باشند.

شرکت ما در انتخابات پیامِ «بودنِ ما در میدان همدلی» را معنا بخشیده و طبعا بستر مطالبه گری را هم مستحکم تر می کند.

قهر با انتخابات و یا مشارکت حداقلی راهبرد دشمن بوده و هیچ منفعتی برای جامعه اهل سنت نداشته و بدون شک ما را از مسیر حق و حقوق خود دور خواهد کرد.

اگر مطالباتی داریم پیگیری آنها مستلزم «بودن و همراهی ما» با قانون و مصلحت کشور است.

اگر دنبال مطالبات هستیم باید در چهارچوب و ساختار سیاسی کشور رفتاری قانونی و کنشی منطقی و هوشمندانه داشته باشیم.

خارج از گود رفتن و کنار نشستن، ما را از حق پیگیری و مشارکت در حکمرانی و در نتیجه تحقق مطالبات دور و دورتر می کند.

ما اهل سنت معتقد به نظام ، وفادار به کشور، همدل با ملت و رهرو مسیر وحدت مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب بوده و قطعا خواب دشمنان را پریشان کرده و نخواهیم گذاشت تخم تفرقه در این سرزمین سر بر آورد.

اهل سنت ایران نجیب و مومن به آرمانهای والای انقلاب، ملتزم به قانون و باورمند به مسیر وحدت همچنان امیدوارانه در راه آینده ای روشن گام برخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha