دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خارگ

حوره/ امام جمعه خارگ گفت: حضور گسترده و دشمن شکن مردم در انتخابات مصداق تقوا است و تقوا سرمایه و گنج جامعه مومنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به انتخابات، اظهار داشت: حضور گسترده و دشمن شکن مردم در انتخابات مصداق تقوا است و تقوا سرمایه و گنج جامعه مومنان است.

وی افزود: امروز یکی از روزهای پر افتخار برای جزیره خارگ است که از یک طرف برادران شیعه و سنی در کنار هم مجری انتخابات هستند و از طرف دیگر همگان در انتخابات حاضر می‌شوند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به نمایش می‌گذارند.

خطیب جمعه خارگ ادامه داد: بر خود لازم می‌دانم از همه اعضا هیات نظارت، هیات اجرایی، اصحاب رسانه و به ویژه مردم با بصیرت و دشمن شناس جزیره تشکر و قدردانی کنم.

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: در هفته‌های گذشته یکی از محورهای اصلی سخنان امام خامنه‌ای توجه به موضوع انتخابات بود و امروز نیز بعد از انداختن رأی خود به صندوق، دو توصیه مهم به ملت ایران کردند، اول در کارهای نیک پیشی بگیرید و در اولین ساعات رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازید و دوم در همه حوزه‌ها به همان تعدادی که لازم است رای بدهید و نه کمتر.

امام جمعه خارگ، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات، ابراز کرد: یکی از موارد، گردش نخبگانی در کشور است که مردم فرصت خدمت گذاری به نخبگان می‌دهند و در صورت عدم رضایت در انتخابات آنان را جابجا می‌کنند.

وی افزود: دخالت مردم در ساختار سیاسی است، به تعبیری مردم سالاری دینی و رشد سیاسی مردم را فراهم می‌کند، همچنین مولفه قدرت مردمی می‌تواند محرک مدیران در ساختار سیاسی باشد.

حجت الاسلام کارگر، تولید دشمن هراسی را یکی دیگر از موارد اهمیت انتخابات عنوان کرد و یادآور شد: دشمن تحلیل می‌کند که آیا مردم گرفتار تنبلی اجتماعی و سیاسی شده‌اند یا حضور فعال در مناسبات اجتماعی و سیاسی دارند، اگر عارضه تنبلی اجتماعی فراگیر شد برنامه دشمن برای استعمار و استثمار منابع و منافع تقویت می‌شود و اگر مردم در میدان‌های ملی و حفظ شعائر، در گرما و سرما، در باران و برف حاضر شدند سناریوهای دشمن نقش بر آب می‌شود.

وی ابراز کرد: شنبه پس از انتخابات باید شنبه مهربانی و بردباری باشد، شنبه‌ای که دوستان شادند و دشمنان ناراحت، شنبه‌ای که باعث افتخار و عزت ملت ایران باشد و خاری در چشمان دشمنان، شنبه‌ای که رقبا به منتخب تبریک بگویند و منتخب بار سنگین مسولیت را احساس کند.

حجت الاسلام کارگر بیان کرد: مردم با امام راحل و شهدا و امام خامنه‌ای پیمان برادری بسته‌اند و از منتخب خود بر اساس قانون توقع نوکری دارند.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: از راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و مجالس سرور و شادی پیروزی خودداری شود و نماینده منتخب مردم به جای جشن پیروزی باید هزینه‌های آن را تقدیم نیازمندان کند یا آن را در راه بهره‌مندی از فرصت سه ماهه تا خدمت، برای مشورت و نظرخواهی از صاحب‌نظران منطقه‌ای و کشوری، مصرف نماید.

وی یادآور شد: جشن‌ها و کاروان‌های شادی، نمونه رواج فرهنگ غربی در انتخابات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha