یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در بازدید از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین اظهار کرد: بابت زحمات شما در این ایام خداقوت عرض می‌کنم، ان‌شاءالله جایزه این زحمات حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم باشد که موجب شادی قلب رهبر حکیم انقلاب می‌شود و ملت ما را در اتحاد و انسجام استحکام بیشتری می‌بخشد و قلب امام زمان (عج) را نیز خوشحال می‌کند، همچنین مستضعفان عالم نیز در این ایام مهم چشمشان به ایران اسلامی است و دشمنان هم از حضور مردم ما در انتخابات عصبانی می‌شود و مطابق آیات قرآن این عصبانیت جز مرگ چاره‌ای برای آن‌ها باقی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: ما در انتخابات جمهوری اسلامی این آیه را می‌بینیم که به خوبی به آن عمل می‌کنیم، خدای متعال در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرماید (به راستی ما پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است پدید آوردیم تا خدا معلوم بدارد چه کسی در نهان او و پیامبرانش را یاری می‌‏کند آری خدا نیرومند شکست‌ناپذیر است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید اگر می‌خواهید مردم برای قسط قیام کنند، این با تهدید، اجرای قانون‌های سختگیرانه و ترساندن محقق نمی‌شود، بلکه راه آن مشارکت مردم است، خداوند در این آیه می‌فرماید باید در مردم انگیزه ایجاد کنید تا خودشان با انگیزه‌های درونی قیام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی مردم با انگیزه‌های درونی قیام کردند، این قیام نشانه کمال، فهم و شناخت مردم است، این دنیا محل آزمایش و امتحان است، خداوند می‌فرماید من می‌خواهم شما این زمینه‌ها را ایجاد کنید که مردم خود به خود قیام کنند، البته یک جا هم ممکن است مردم اشتباه کنند، همین اشتباه هم برای مردم زمینه کمال خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید اگر مردم را با تهدید و ارعاب وادار به برخاستن کردید، این‌ها هر چقدر هم درست عمل کنند، عامل درست از آب در نمی‌آید، عامل زمانی درست می‌شود که شناخت و اراده انسان دست به دست هم بدهند تا انسان کمال پیدا کند، ما در طول انتخابات این معنا را به خوبی می‌بینیم که شرایطی برای مردم به وجود می‌آید که هر کسی تمام سعی خود را در بدی یا خوبی به کار می‌گیرد و نمره هر کس اعمال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: نکته دوم این است که خدای متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید (خدا قاطعانه به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بازگردانید و هنگامی که میان مردم داوری می کنید، به عدالت داوری کنید. یقیناً فرمان بازگردانیدن امانت و عدالت در داوری نیکو چیزی است که خدا شما را به آن موعظه می‌کند؛ بی‌تردید خدا همواره شنوا و بیناست)، اینکه امانات را به اهلش برگردانید، یک گوشه‌ای از آن متوجه شورای نگهبان و مسئولین اجرایی است، عمده‌اش این است که ما بتوانیم این فرهنگ را در طول سال‌ها در میان مردم جا بیندازیم که رأی شما امانت است و باید این امانت به اهلش برگردانده شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ببینیم امانت چیست؟ نماز امانت خداست، قرآن امانت خداست، وحی، نبوت، ولایت و رسالت امانت خداست، این امانت را باید به کسانی سپرد که التزام عملی و اعتقاد راسخ برای نگهداری این امانات داشته باشند، بنابراین عمده این امانت در دست همان مردمی است که باید با انگیزه درونی به پا خیزند.

وی اظهار کرد: همه زحمات طاقت‌فرسایی که شما عزیزان کشیده‌اید و می‌کشید یک طرف ماجراست، اگر می‌خواهیم متفاوت و متمایز از کشورهای دیگر باشیم باید چند برابر این زحمت‌ها در قسمت‌های عمران و آبادانی مساجد، محافل فرهنگی، معنوی، قرآنی، دینی، اخلاقی و روحی سرمایه‌گذاری شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما در هر حوزه‌ای که گفتیم باید مستقل باشیم، به یک جایی رسیدیم، هر جا که نخواستیم مستقل باشیم دچار عقب‌ماندگی و وابستگی شدیم، در تمدن‌سازی هم این‌طور است، قرار نیست ما بنشینیم ببینیم غربی‌ها چطور انتخابات برگزار می‌کنند، البته اصولاً این نگاه وجود ندارد اما اگر رگه‌های ضعیفی از این نگاه وجود داشته باشد، همت شما عزیزان که متدین و متشرع هستید این باشد که مردم و مسئولین را با نگاه‌های دینی همراه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: متأسفانه گاهی برخی آدم‌ها آنقدر وابسته هستند و در مقابل غرب احساس بیچارگی و حقارت می‌کنند که تصور می‌کنند تمدن ما باید موافق با تمدن غرب شود، ما باید حواسمان باشد در طول سال‌ها کار کنیم تا در ایام انتخابات نتیجه بگیریم و تمدن‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات نتیجه کوشش، جهاد فرهنگی-معنوی و آبادانی و عمران مساجد است، خدای متعال در آیه ۱۸ سوره توبه می‌فرماید «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ»، یعنی (آباد کردن مساجد خدا فقط در صلاحیت کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز را بر پا داشته و زکات پرداخته و جز از خدا نترسیده‌اند؛ پس امید است که اینان از راه یافتگان باشند).

امام جمعه قزوین تأکید کرد: در این آیه منظور عمران مسجد از نظر ساختمانی نیست، امیرالمؤمنین (ع) این آیه را خوب معنا کرده و می‌فرماید اگر می‌خواهید قلبتان آباد باشد باید با خدا باشید؛ اگر بخواهیم مسجد هم آباد باشد باید با خدا، قرآن و معرفت ایمانی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انتخابات نتیجه همه کوشش‌های معنوی، فرهنگی، قرآنی، ایمانی و اخلاقی ما در طول سال است، انتخابات نتیجه فعالیت‌هایی است که ما انجام می‌دهیم تا مردم را با اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ متعالی اهل بیت (ع) آشنا کنیم.

بازدید نماینده ولی فقیه در استان قزوین از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین


وی یادآور شد: تفاوت اساسی نظام دینی ما با نظام‌های دیگر نگرش معنوی ماست، یعنی ایمان و اعتقادات معنوی و آن چیزی که امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب به ما یاد دادند باعث تفاوت نظام ما با دیگر نظام‌هاست، هر سخنرانی رهبر حکیم انقلاب را که می‌شنویم یک فصل جدیدی از کتاب انسانیت، انقلاب، تعالی ارزش‌های ایمانی و انسانی است که به ما آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: در هر انتخابی ما باید یک گام رو به جلو در تمدن‌سازی برداریم، یعنی برای مثال بگوییم ما امروز در دنیا در حوزه پهپاد حرف برای گفتن داریم، ما در این زمینه چیزهایی داریم که الگوبرداری از جاهای دیگر نیست و تولید خودمان است، در تمدن‌سازی نیز ما باید برای دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم، یعنی به دنیا بگوییم ما این هستیم، نظام ما و ارکان دینی و ایمانی ما این است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از جلوه‌مندترین جاهایی که می‌شود ما تمدن ایمانی و قرآنی را به دنیا نشان دهیم عرصه انتخابات، حضور مردم و نوع تعامل ما با این معناست، خداوند به شما قوت بدهد تا در این مسیر موفق باشید.

وی بیان کرد: امروز چشم همه دنیا به سلامت انتخابات ماست، باید زمینه‌ای ایجاد شود که مردم بتوانند انتخاب اصلح داشته باشند، اینجا باید از تمدن اسلامی نگهبانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شورای نگهبان چیست؟ قرآن این پرسش را پاسخ می‌دهد و در یک جا می‌گوید نگهبانی از صلوات و در جای دیگر می‌گوید نگهبانی از نماز است، خدای متعال در آیه ۴۱ سوره حج می‌فرماید (آنان که خدا را یاری می‌کنند آنهایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خداست.).

بازدید نماینده ولی فقیه در استان قزوین از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: اصل نگهبانی ما نگهبانی از نماز است، نماز ستون دین است، ستون را جایی نصب می‌کنند که بنای عظیمی در آنجا قرار دارد و باید سنگینی این بنا روی آن ستون قرار بگیرد، بنابراین نماز ما به معنای اقامه دین، عدالت، معنویت، انسانیت، دلسوزی نسبت به یکدیگر، مهربانی و معیشت مردم است.

وی تصریح کرد: نماز ستون است، حال ببینیم استحکام نماز از چیست؟ در اصول کافی آمده ستون نماز، ولایت است، بنابراین امامت و ولایت ستون نماز است، امام باقر (ع) فرمودند دین ۵ ستون شامل نماز، روزه، حج، حجاب و ولایت دارد، زراره از امام (ع) سؤال کرد کدام یک از این موارد مهم‌تر است؟ امام (ع) فرمود بافضیلت‌ترین آن‌ها ولایت است، برای اینکه ولایت نقش کلیدی در اقامه نماز، زکات، حج و روزه دارد، امروز ما این مسئله را به خوبی درک می‌کنیم، رهبر حکیم انقلاب چقدر در تحقق این ستون‌ها نقش دارند، این یک اصل است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امامت و ولایت اساس کار بوده و استحکام‌بخش اقامه نماز است و نماز هم ستون دین است، اگر ما همه این موارد را با هم ببینیم امیدوار هستیم که ان‌شاءالله در تمدن‌سازی که مهم‌ترین تکلیف ماست بیشترین نقش را داشته باشیم، تمدن‌سازی به معنای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha