دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات اخیر داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: رسانه‌ها به خوبی نقش خود را در مشارکت آفرینی و ایجاد شور و شوق انتخاباتی ایفا کردند.

وی ضمن تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان، افزود: رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای از عوامل اصلی ایجاد فضای انتخاباتی و تشویق مردم به انتخاب نمایندگان اصلح بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: رسانه‌ها هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها از فرصت محصولات چاپی و الکترونیکی خود برای تبیین اهمیت انتخابات و دعوت مردم به آن استفاده کردند که این حرکت آگاهانه شایسته‌ی تقدیر است.

وی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت رسانه‌های استان در افزایش سطح آگاهی جامعه و تشویق حضور مردم در پای صندوق‌های رای جهت انتخاب صالح‌ترین افراد نقش بی‌بدیل و انکارناپذیری داشته‌اند و در بخش اطلاع رسانی و آگاهی و تنویر افکار عمومی و همچنین در شناخت و داوری نامزدهای اصلح نقشی مهم، کلیدی و اساسی ایفا کردند.

بلاغی مطرح کرد: علی‌رغم گستردگی فضای مجازی و هجمه‌های دشمنان در این حوزه، رسانه ‌ها با قدرت و قوت حضور یافتند و بیش از پیش نقش جایگاه واقعی خود را هویدا و آشکار ساختند و کنشگری موثر و حماسه‌ساز اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جامعه فرهنگ و هنر مخصوصا اصحاب رسانه فرهیخته و متعهد استان در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه از برگزاری یکصد و چهل نشست شورای فرهنگ عمومی در سطح استان در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در طول سال ۱۴۰۲ در شهر تبریز ۱۲ جلسه با حضور دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورا به صورت منظم و مستمر در هر ماه برگزار شده و همچنین در شهرستانها نیز ۱۲۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شده است.

بلاغی بیان کرد: حاصل ۱۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی در تبریز ۳۴ دستور جلسه و ۴۸ تصمیم و مصوبه بوده و در شهرستان‌ها نیز برگزاری ۱۲۸ جلسه ۲۸۵ دستور جلسه و ۶۷۸ مصوبه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان یک کارگروه و شش کمیته تحت نظارت دارد که کمیته رصد و پیگیری نیز رصد مصوبات این جلسات را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: در سطح شهرستان‌ها،‌ شهرستان جلفا و عجب‌شیر و هشترود بیشترین آمار برگزاری مستمر و منظم جلسات را دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha