دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1142164
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کاراته

حوزه/ همایش تجلیل از مربیان کاراته که زیر نظر مربی بین المللی حجت الاسلام وحیدی فعالیت می کردند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا وحیدی، متولد ۱۳۵۷ و طلبۀ دروس خارج حوزۀ علمیه و مدرّس سطح یک و دو حوزه است. او ضمن تدریس در حوزه، در ورزش رزمی‌ استاد است و از ۱۳۷۰ در رشتۀ ورزشی کیوکوشین کاراته مشغول فعالیت بوده و ۱۷ سال است که به کار مربیگری می پردازد.

این روحانی ورزشکار، قریب به ۱۰۰شاگرد طلبه و غیر طلبه دارد و نمایندۀ سبک سوکیوکوشین کاراته در خراسان رضوی و مسئول کمیته انضباطی و فرهنگی کاراتۀ استان و همچنین عضو هیئت‌رئیسۀ همین سبک در کشور است.

حجت الاسلام وحیدی در مسابقات بین المللی سوکیوکوشین کاراته ۲۰۱۸ که با حضور ۵۵۰ شرکت کننده ورزشکاران از چندین کشور خاورمیانه و کشور های ژاپن و برزیل و ریاست سازمانی جهانی در اهواز برگزار شد، در رشته کاتا قهرمان شد و مدال طلا را کسب کرد و در رشته کومیته(مبارزه) نیز نایب قهرمان و مدال نقره را در وزن ۹۰- کیلوگرم به دست آورد. برای گرفتن جام قهرمانی با لباس روحانیت بر روی سکو ایستاد که باعث حیرت حضار و ورزشکاران شد.

این روحانی ورزشکار دربارۀ سیر ورزشی و علمی‌اش، می گوید که از ۱۳۷۰ در رشتۀ ورزشی کیوکوشین کاراته مشغول فعالیت بوده و ۱۷ سال است که مربی است. قهرمان چندین دوره مسابقات استانی و کشوری نیز بوده است.

سال۷۶، بعد از دورۀ دبیرستان به سربازی رفت. قهرمان سال ۱۳۷۷ مسابقات کیوکوشین کاراته نیروی انتظامی کل کشور شد. بعد از دوران سربازی سال ۱۳۷۸ وارد حوزۀ علمیۀ مشهد شد. دوسال به عنوان مربی رزمی در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در کنار تحصیل فعالیت نمود و پایه دوم حوزه در کنکورسراسری شرکت کرده و در دانشگاه قبول شد و مدرک کارشناسی ادبیات فارسی را پس از چهار سال هم‌زمان با تحصیلات حوزوی دریافت کرد. آن زمان دوران سختی بود. گاهی ۲۵ امتحان در یک ماه داشت و هم‌زمان شب‌ها به ورزش رزمی‌ ادامه می‌داد.

او مختصری هم به ثمرات ورزشی‌اش اشاره دارد و می‌گوید: «در دورۀ دانشگاه در اولین المپیاد کشوری تکواندوی دانشجویان قهرمان شدم. همچنین در رشتۀ کاراتۀ کنترلی شوتوکان در دومین دوره المپیاد دانشجویی زمانی که هم دانشجو و طلبه بودم، مقام سوم کشوری را به دست آوردم. در حال حاضر کمربند سیاه کیوکوشین کاراته(دان ۵) دارم.

حجت الاسلام وحیدی درس و تدریس در حوزه و ورزش را به‌صورت توأمان در بالاترین سطوح ادامه می‌دهد و می‌گوید: «هفده سال است که مربی کیوکوشین بوده و هم‌اکنون درحال نوشتن پایان‌نامۀ سطح۴ (معادل دکترا) هستم. عنوان پایان‌نامه‌ام در سطح سه (معادل فوق لیسانس) که دفاع کردم، «آسیب‌رسانی به حریف ورزشی از منظر فقه و حقوق» بود که با نمرۀ عالی پشت‌سر گذاشتم مورد توجه سازمان بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی و دفتر تبلیغات قرار گرفته است. هم‌اکنون مشغول تحقیق و جمع آوری مطالب و منابع برای پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه هستم.

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۰۰ شاگرد و ۵ مربی زیرمجموعه فعالیت دارند و نگاه ورزشی با توجیه اینکه مبلغ می باشم نگاه پرورش مربی است تا نوجوانان را جذب کنم، ابراز کرد: اهمیت ورزش در حال حاضر این است که با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان پتانسیل زیادی دارند و چون در خانه های آپارتمانی حضور دارند انرژی آنان مصرف نمی شود.

روحانی ورزشکار با بیان این که اهمیت ورزش به کسب سلامتی است و نوجوانان و جوانان این هنر را به دست می آورند که با حفظ و کسب سلامت، از خودشان و دینشان دفاع کنند و آیات قرآن متعدد در این زمینه نیز هست؛ همچنین مملکت قوی به نوجوانان و جوانان قوی نیاز دارد که این قدرتمندی در سالن های ورزشی با تمرین و ممارست حاصل می شود.

حجت الاسلام وحیدی با بیان این که سلامت فرزندان در نوع ورزش می بایست تامین شود و شرع مقدس و قانون اساسی هر دو هنرهای رزمی را تائید نموده اند و ورزش کاراته ورزش سالم و خوبی قلمداد می شود، عنوان کرد: جامعه ای که مردمانش سالم باشند قوی ترند و هزینه کمتری برای آن جامعه خرج و صرف می شود.

مربی سبک کیوکشین کاراته با بیان این که اگر کسی اهل دین باشد می تواند تعداد زیادی را با ورزش جذب کند، تصریح کرد: ورزش یک بستر مهم در عرصه تبلیغ دینی و اشاعه فرهنگ مذهبی و دینی بودن است که باید از آن استفاده شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha