یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام نیکزاد گفت: ورزش کردن کودکان یک امر ضروری برای سلامت جسمی و روحی آن‌هاست، ورزش کردن کودکان سلامت روحی و جسمی آنان را در دوره‌ بزرگسالی تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در بازدید از مجموعه ورزشی شهید گلاب منطقه شش تهران در جمع دانش آموزان اظهار داشت: ورزش کردن کودکان یک امر ضروری برای سلامت جسمی و روحی آن‌هاست که نه تنها باعث جلوگیری از چاقی، دیابت و فشار خون می‌شود، بلکه سلامت روحی و جسمی را در دوره‌ی بزرگسالی تضمین می‌کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: ورزش کردن کودکان همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شده و ارزش‌هایی مثل کارگروهی، احترام و نظم را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از والدین ورزش کردن را یک فعالیت فوق برنامه می‌دانند و فقط در زمان تعطیلی مدارس بچه‌ها را به کلاس‌های ورزشی می‌فرستند، در حالی که این رویکرد بسیار غلط است و می‌تواند ضرر بسیاری به سلامت و روند رشد آن‌ها وارد کند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش شادی و نشاط در کودکان، اظهار کرد: بر اساس داده‌های علمی، کودکانی که به طور مستمر ورزش می‌کنند نسبت به دیگر کودکان شادتر و بانشاط‌تر هستند، چرا که در هنگام ورزش، هورمون اندورفین در بدن ترشح می‌شود که اندورفین باعث بهبود خلق و خو، افزایش کیفیت خواب و کاهش استرس و افسردگی در کودک می‌شود.

حجت الاسلام نیکزاد، خطاب به والدین یادآور شد: این موارد باعث می‌شود پس از پایان تمرینات ورزشی، کودکتان را شادتر، آرام‌تر و سرحال‌تر تحویل بگیرید، به عنوان پدر و مادر چه چیزی بهتر از این می‌خواهید؟، عضویت در کلاس‌های ورزشی اثرات بسیار مثبت اخلاقی‌ را به دنبال دارد، کودک مفهوم احترام را هنگام برخورد با مربیان و داوران می‌آموزد، همچنین یاد می‌گیرد که حتی اگر با هم تیمی‌هایش اختلاف نظر دارد، صبور باشد و با آن‌ها کنار بیاید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، ابراز کرد: یادگیری و پیروی از قوانین ورزشی، به طرز قابل توجهی سطح نظم و انضباط کودکان را افزایش می‌دهد و علاوه بر همه این‌ها ورزش‌های تیمی به کودک یاد می‌دهد تا خواسته‌های تیم را به خواسته‌های خودش ارجح بداند و خودخواهی را کنار بگذارد.

وی افزایش اعتماد به نفس کودک را یکی دیگر از ویژگی‌های انجام ورزش در بین کودکان دانست و بیان کرد: یادگیری هر مهارت جدیدی، باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود، ورزش به کودکان کمک می‌کند تا راه غلبه بر مشکلات و ایستادگی را یاد بگیرند و باور “من می‌توانم ” را در آن‌ها شکل می‌دهد، ورزش و به طور کل فعالیت‌های بدنی، روش‌های قدرتمندی هستند که به کودکان کمک می‌کنند از آن‌چه هستند خجالت نکشند، محدودیت‌های ذهنیشان را بشکنند و به پتانسیل واقعی خودشان پی ببرند.

یادآور می‌شود: در این دیدار علیرضا گیلانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز حضور داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha