شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بسیج

حوزه/ امروزه بسیج جامعه زنان، گسترده ترین تشکل مردمی بانوان است که با حفظ جایگاه های حضور و سازمان یافته می کوشد تا در دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره گیری از توصیه های اسلام، دیدگاه های امام (ره) و مقام معظم رهبری، بهترین پتانسیل‌های خود را به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان قم به مناسبت فرارسیدن روز قشر بسیج جامعه زنان بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حضرت امام خامنه‌ای؛ امروز در این‌جا برای تعظیم به ارتش هزاران نفره‌ی زنان شهیدی گرد آمده‌اید که در تغییر مسیر تاریخ اسلام و کشور، نقشی شایسته ایفاء کردند و سربلند به محضر خدای متعال رفتند؛ لشکری از فرشتگان که از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه گذاردند، تماشاچی نبودند و قدم در میدان عمل نهادند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند. اینان زنان بزرگی بودند که تعریف جدیدی از «زن» به شرق و غرب ارائه کردند.

بسیج جامعه زنان مفتخر است؛ به عنوان یکی از گسترده ترین تشکل های مردمی در حوزه زنان، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در مراحل مختلف وظایف خطیری را به عهده داشته است، به ویژه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی طلایه دار حرکت های شورآفرین در دفاع از اسلام در حوزه مسایل زنان با تبیین دیدگاههای حضرت امام (ره) که مترقی ترین دیدگاهها و نظرات را پیرامون دفاع از حقوق زنان مطرح کرده‌اند، تلاش می کند.

با توجه به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور در خصوص بسیجیان خواهر و نقش آن در جامعه می‌توان گفت بسیج بستری را فراهم کرده است تا هر کس و با هر نوع استعداد و خلاقیت بتواند در آن حضور پیدا کند. به طوری‌که امروزه بسیج جامعه زنان، گسترده ترین تشکل مردمی بانوان است که با حفظ جایگاه های حضور و سازمان یافته می کوشد تا در دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره گیری از توصیه های اسلام، دیدگاه های امام (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی، بهترین پتانسیل‌های خود را به کار گیرد.

بسیج جامعه زنان تشکلی مردمی و سازمانی منسجم و منعطف، کارآمد و پویا، قانونمند و فراگیر و باقدرت ایجاد عزم ملی در حفظ کرامت و منزلت زن مسلمان و استفاده از قابلیت های زنان در دفاع همه جانبه از انقلاب و دستاوردهای آن می کوشد.

و به عنوان سازمانی منسجم از شاخصه هایی نظیر تحکیم هویت دینی، ملی و انقلابی، ترویج فرهنگ فاطمی و پرچمداری نهضت زنان برخوردار می باشد که این ویژگی ها باعث شده تا در تعامل اثربخش با دیگر سازمانهای دولتی و تشکل های مردمی، موجودیتی پویا به دست آورد و خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر از دانش روز و فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تجهیز نماید.

احیای هویت زن مسلمان، تعمیق معنویت و بصیرت دینی و تحکیم بنیان خانواده است که به عنوان اساسی ترین فعالیت ها در برنامه ریزی و دستور کار این تشکل قرار گرفته است و همین امر باعث شده؛ جامعه زنان، از همت والا و پایبندی به ارزش های دینی و فضائل اخلاقی برخوردار شود و به دنبال آن رسالت خود را به اثبات برساند که این رسالت در راستای تحقق آرمانهای حضرت امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است که عهده دار وظایفی نظیر تحقق بخشیدن مهم زنان از ارتش بیست میلیونی به منظور دفاع توسط خواهران، احیای هویت والای زن مسلمان، مصون سازی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات نرم در حوزه مسائل خاص زنان و مشارکت در عرصه های سیاسی ـ فرهنگی اجتماعی ـ امنیتی ـ علمی و سازندگی بر مبنای نیازهای اساسی انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha