یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / تکریم و معارفه دادستان همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین موحدی با تأکید بر اینکه دادستان نباید جناحی و سیاست‌زده باشد، بلکه باید امین جناح‌های سیاسی باشد، گفت: یکی از شاخص‌های توسعه قضایی، اعتماد به دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان همدان با بیان اینکه انسان‌ها دارای سه بُعد عقلی، جسمی و معنوی هستند، اظهار داشت: هر بعد دارای استعدادهای بالقوه خاص خود است و باید شکوفا شوند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است، گفت: به همین علت زمانی که انقلاب پیروز شد در ابتدا به سه بُعد عقلی، جسمی و معنوی اهمیت داد.

دادستان کل کشور با تأکید براینکه باید از نیروی انسانی در سه بُعد ذکر شده حفاظت و صیانت کنیم، تصریح کرد: در دادستانی به موضوع قانون جوانی جمعیت ورود کردیم، چرا که یکی از مشکلات امروز جامعه موضوع سقط جنین غیرقانونی و غیرشرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی از دیگر اقدامات دادستانی را بررسی مسایل مربوط به چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی عنوان کرد و یادآور شد: سالانه ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که علت اصلی آن بی‌احتیاطی رانندگان است، هرچند دلایلی همچون استاندارد نبودن ماشین‌ها و حادثه‌خیز بودن نقاطی از جاده‌ها هم در این باره بی‌تاثیر نیست.

دادستان کل کشور تأکید کرد: مسئولان امر باید جاده‌ها را خصوصا در ایام نوروز کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال در قوه قضائیه ۱۰ هزار کارمند و هزار و ۲۰۰ قاضی استخدام شده است، ابراز کرد: این خدمتی مهم به جامعه است چراکه ایجاد اشتغال امری مهم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با تقدیر از خدمات خانجانی دادستان سابق همدان، یادآور شد: همکاران قضایی می‌دانند هر کسی نمی‌تواند به جایگاه دادیار دیوان عالی کشور برسد و باید فردی مطلع از امور سیاسی باشد.

وی با تأکید بر اینکه دادستان نباید جناحی و سیاست‌زده باشد بلکه باید امین جناح‌های سیاسی باشد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه قضایی، اعتماد به دستگاه قضایی است.

دادستان کل کشور، با بیان اینکه دادستان باید فردی مستقل، بصیر، زمان شناس و با روحیه جهادی باشد، گفت: دادستانی موفق است که بتواند درک درستی از شرایط جامعه و کشور داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دادستان از افراطی‌گری و بی‌انضباطی باید دور باشد، خاطرنشان کرد: دادستان باید با نگاه اصلاحی، جاذبه بالایی داشته باشد و بتواند فرهنگی را در دادسرا پیاده کند که افراد به سمت اصلاح و درستی سوق داده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی، عملگرایی، استحکام آرا و قانونمندی در حوزه کاری را از دیگر ویژگی‌های یک دادستان برشمرد و ابراز کرد: دادستان باید با سعه‌صدر به نهادهای ارفاقی توجه داشته باشد و برای محکومینی که برای جامعه مضر نیستند از ظرفیت‌های قانونی مانند پابند الکترونیکی استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع از سیاست‌های ثابت قوه قضاییه است، تصریح کرد: البته این به معنی رفاقت با همه نیست، زیرا برخی افراد که مفسد اقتصادی هستند نیز سعی می‌کنند با ما دوست شوند و باید در این عرصه مراقب بود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید مراقبت کنیم اشتباهی پرونده علیه کسی ایجاد نشود، یادآور شد: پرتگاه همین‌ جا است، اگر مراقبت نکردیم و کسی حتی یک‌شب بی‌گناه به زندان برود دارای پرونده کیفری شده و در آینده مشکلاتی برای او ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل حفاظتی، گفت: حفاظت از اطلاعات و داده‌های مردم بسیار اهمیت دارد، به بیان دیگر حالا که به سمت خدمات الکترونیکی می‌رویم توجه به این مهم ضروری است و افراد فعال در این عرصه باید گزینش دقیقی شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha