دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ طی مراسمی از فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، در آستانه ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، در مراسمی از ۳۸ نفر از مدیران مسئول، فعالان فرهنگی و استادان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و نیز روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی برتر شهرستان‌های استان در ارائه خدمات به این کانون‌ها قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در این مراسم، مساجد را محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و بر تقویت مساجد تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مساجد به تعبیر امام راحل سنگر است، به هجمه و نفوذ فرهنگی عظیم دشمن اشاره کرد و خواستار گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد و توجه ویژه به جذب کودکان و نوجوانان در مساجد شد.

وی همچنین از مساجد به عنوان امن‌ترین محل برای حضور مردم برای شرکت در انتخابات یاد کرد و گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات نشان دادند که همچنان در صحنه هستند و اکنون نوبت مسئولان است که به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر توجه کنند.

تراب محمدی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم مساجد را کانون عبادت، محور فعالیت‌های اسلامی و سیاسی، کانون تعلیم و تربیت، مرکز دادخواهی و قضاوت، پایگاه نظامی و تعاون اجتماعی دانست و افزود: در مساجد در تراز انقلاب اسلامی، مساجد باید محور وحدت و یکپارچگی باشند و جوانان در مساجد تربیت شوند.

به گفته شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی یک هزار و ۴۵۰ کانون شهری و روستایی در مساجد استان فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha