دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1142748
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
تبریز

حوزه/ امام جمعه میانه در آیین عطرافشانی مزار شهدا بمناسبت روز بزرگداشت شهدا، گفت: حضور معنوی شهدا، حافظ نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی امام جمعه میانه، بمناسبت روز بزرگداشت شهدا، مزار مطهر شهدای میانه با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین و جمعی از بسیجیان، عطرافشانی و گلباران شد، با بیان اینکه اگرچه شهدا حضور فیزیکی در جامعه ندارند ولی حضور معنوی آنها کاملا محسوس است؛ شهدا را واسطه فیض و عامل ماندگاری انقلاب دانست و افزود: به برکت خون و دعای آنان، جمهوری اسلامی ایران از سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین گردنه‌ها عبور کرده است‌.

وی با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: امروز بعد از ۴۵ سال، دیگر دنیا باید بفهمد که نظام ما یک نظام عادی نیست که با توطئه‌های آنها از هم بپاشد، نظام ما یک نظام معنوی با پشتوانه الهی است و خلق حماسه انتخابات به آنان فهماند که ملت ایران پای نظام، ایستاده و خواهند ایستاد.

خطیب جمعه میانه شهدا را انسان‌هایی خداجو، مقدس، معنوی، و اهل مناجات و نماز شب توصیف کرده و متذکر شد: احترام خون و فداکاری آنان، نزد خدا محفوظ است و هیچ قدرتی قادر به خاموش کردن مشعل فروزان و ثمربخش آنان نیست.

حجت‌الاسلام رشادی با اشاره به اینکه کسانی که عاق این نظام شده‌اند، بدبخت‌ترین، بی‌شخصیت‌ترین و بی‌حرمت‌ترین انسان‌ها شده و با پناه بردن به دامن دشمنان پلید، به دست آن روباه‌صفتان مکار، خورده، دریده و آواره شده‌اند، تصریح کرد: امروز دشمنی با نظام، بالاترین گناهان است.

وی اطاعت از ولایت را اطاعت از معصومین علیهم‌السلام و مخالفت، بهانه‌گیری و اشکال‌تراشی نسبت به ولایت و رهبری را مخالفت با معصومین توصیف کرد و یادآور شد: تنها اعتقاد و ایمان در سایه ولایت است که انسان را در مسیر شهادت قرار داده، ثابت‌قدم کرده و مانع از انحراف می‌شود.

حضور معنوی شهدا حافظ نظام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha