شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای سنگین دشمن در یکسال اخیر بود که راهبردهای "امنیت"، "سلامت" و" رقابت" را به شکل مطلوب داشت و راهبرد مشارکت نیز به شکل مقبول محقق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق فرمایش نورانی، امام رضا علیه السلام راهکارهایی را برای استفاده و فیض بردن از رحمت‌های ماه شعبان و آمادگی هرچه بیشتر برای ورود به ضیافة الله، ماه مبارک رمضان بیان فرمودند، راهکارهایی که منجر به ورود مخلصانه ما به این ماه عزیز می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اهتمام به امور مهم و ترک غیر مهم، دعای زیاد (خلوت با خدا)، استغفار زیاد، تلاوت قرآن بسیار، توبه از گناهان، اداء حق‌الناس و امانت‌ها، کینه‌زدایی از قلب، سعی در ترک گناهان مبتلابه، تقویت روحیه تقوا، خویشتن‌بانی و مراقبت نفس، تقویت روحیه توکل به خدا و مداومت بر ذکر استغفار ویژه این ایام از جمله این راهکارها است.

امام جمعه سلفچگان ابراز داشت: خدای سبحان ماه رمضان را به نزول قرآن در آن معرفی می‌کند(شَهرُ رَمَضانَ الَّذِی اُنزِلَ فیهِ القُرآن)، پس عظمت این ماه به لحاظ روزه نیست، بلکه معرّف حقیقی ماه رمضان، «ظرف نزول قرآن بودن» آن است.

وی ادامه داد: هرچند که خود روزه برکات فراوانی دارد و ذکر ظرف نزول قرآن در خلال آیات روزه برای ایجاد انگیزه بیشتر در مکلفان است که به شوق ادراک معارف قرآن از روزه این ماه نیز بهره‌مند شوند، به این معنا که چون قرآن که بزرگ‌ترین آیات ربوبی است در این ماه نازل شد، روزه که بزرگ‌ترین آیات عبادی است در این ماه واجب شد.

حجت الاسلام غروی افزود: به بیان دیگر حال که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، بر ماست که در این ماه از غیر خدا و از خواسته‌های نفسانی دوری کنیم تا نسیم روح‌افزای الهی بر ما بوزد.

وی به برگزاری باشکوه انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه به رغم فضاسازی‌های رسانه‌ای تا حدود زیادی "رقابتی" بود و از همه سلایق مختلف در آن شرکت داشتند، برخی فضاسازی‌ها و مظلوم‌نمایی‌ها نیز در این باره بیشتر بزرگ‌نمایی برای اهداف حزبی و جناحی است البته با برنامه‌ریزی بهتر، می‌شد فضای رقابتی پرشورتری را رقم زد.

حجت الاسلام غروی تاکید کرد: "مشارکت" در انتخابات نیز به دلایل زیادی در حد "مقبول" ارزیابی می‌شود و به رغم جنگ جهانی رسانه‌ای و شناختی در یکسال گذشته و نیز وجود مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی در نوع خود یک جهاد بزرگ و حماسه‌ساز به شمار می‌آید که راهبرد شیطانی "تحریم" را و کاهش مشارکتِ زیر ۲۰ درصد را درهم شکست. به همین جهت دیدیم که بعد از شکست تحریم انتخابات، اکنون به " تحریف" آن روی آورده‌اند و تلاش دارند با شبهه‌افکنی‌های مختلف این رای قوی و پرقدرت را زیر سؤال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای سنگین دشمن در یکسال اخیر بود که راهبردهای "امنیت"، "سلامت" و" رقابت" را به شکل مطلوب داشت و راهبرد مشارکت نیز به شکل مقبول محقق شد.

امام جمعه سلفچگان ابراز داشت: این انتخابات البته پیام‌ها و آموزه‌ها و عبرتهایی نیز در پی داشت که باید بدان توجه شود تا در ادوار آینده شاهد تحقق مشارکت حداکثری و فراگیر باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha