سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
رویداد مردمی شو

حوزه/ در آیینی از گروه های برگزیده‌ رویداد "مردمی شو" در بوشهر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید مظاهر حسینی نماینده دفتر مقام معظم رهبری عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین رویداد مردمی شو، مردمی بودن را ویژگی مهم انبیا عنوان کرد و گفت: هیچ تهدید و تطمیعی باعث نشد انبیا خود را از مردم جدا کنند و نه تنها در اونها اثر نداشت بلکه افتخار می‌کردند که در کنار مردم باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: بر طبق درس‌های از زندگی ائمه و تجربه انقلاب اسلامی ایران هرچه که کارهای خود را به صورت عمومی و مردمی انجام دهیم غالباً کار با توفیق و سرعت فراوانی همراه خواهد بود اما مردمی بودن آداب و فرایندی دارد که اگر غیر آن عمل کنیم صرفا شعار مردمی بودن داده ایم و از مردم حمایتی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از آداب مردمی بودن طبق رویه سردار شهید سلیمانی این است که عملاً وارد عرصه شویم و به جای حرف و شعار دادن در میدان عمل کنیم.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: شهید سلیمانی به فکر فرصت‌ها نبود بلکه به فکر تهدیدها بود و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر مسئله هست حتماً راه حل هم وجود دارد و ما خلیفه خدا در زمین هستیم و اگر بخواهیم می‌شود همانطور که حاج قاسم سلیمانی تنها با ۵۰ نفر نیرو کردستان عراق را پاکسازی کرد.

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت نیز با تاکید بر اهمیت تلاش گروه‌های جهادی و مردم نهاد برای آبادانی ایران گفت: استان بوشهر جمعی از فرهیختگان جهادی را در همایشی تحت عنوان رویداد رقابتی پیشرفت و حل مسئله مردمی شو«استان بوشهر» پذیرا بود.

شاه میرزایی افزود: در این برنامه طرح ها و ایده های مهمی مطرح شد و همچنین جلسات گفتمان سازی و راهکار های مسئله یابی برای رفع محرومیت های منطقه ی هدف گروه های مردمی و جهادی برگزار شد که در مسیر پیشرفت کاربردی و بنیادی امری مهم را رغم زدند.

وی همچنین تاکید کرد: نه تنها تیم‌های برگزیده بلکه همه ی تیم‌های شرکت کننده در رویداد حل مسئله مردمی شد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

محمد شیخان حامی رویداد مردمی شو در اختتامیه رویداد با اشاره به رویکرد گروه صنایع خلیج فارس مبنی بر استفاده از ظرفیت های مردمی در استان بوشهر گفت: رشد اقتصادی و ارتقای شاخص های تولید، اشتغال و بهبود معیشت در استان بوشهر تنها با تکیه بر ظرفیت های مردمی و به میدان آوردن مردم امکانپذیر می شود.

شیخان با تأکید بر این مطلب که آبادانی استان بوشهر نیز با دست های توانای اهالی همین خطه رقم خواهد خورد افزود: گروه صنایع خلیج فارس، در گام اول، نیروهای جهادی استان بوشهر را که احساس مسئولیت بیشتری در قبال رشد و شکوفایی اقلیم خود داشتند، شناسایی و در قالب رویدادی فرهنگی– اجتماعی با عنوان« مردمی شو» تجمیع کرد و در وهله بعد به کشف استعدادها و توانمندی های هر یک و آموزش آنها پرداخت تا با هم افزایی این سرمایه اجتماعی و رویکرد حل مسأله بتواند بسیاری از مشکلات استان را برطرف کند.

در پایان این رویداد از گروه های ریحانة الحسین از دشتستان به سرپرستی خانم ایرج زاده، گروه شهید دانشگر از کنگان به سرپرستی اسماعیل ایدانی و گروه شهید محمد خواجه از دشتی به سرپرستی سیده معصومه حسینی مفرد تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha