دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نجاتی زاده

حوزه/ مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی مرکز تخصصی امیرالمومنین حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره «ادب گفتمان اسلامی در مکتب نهج البلاغه» ویژه دانش پژوهان این رشته خبر داد.

حجت الاسلام احمد نجاتی زاده مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اظهار داشت: یکی از دروس و کتاب‌های مهم در رشته مطالعات اسلامی نهج البلاغه است، البته در این رشته، ادبیات و گفتمان اسلامی نهج البلاغه یا به تعبیری گفتمان مکتب نهج البلاغه در جهان اسلام نیز بررسی می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری دوره "ادب گفتمان اسلامی در مکتب نهج البلاغه"، افزود: عنوان عربی این دوره «أدب الخطاب الإسلامی فی مدرسة نهج البلاغة» یا «ادب گفتمان اسلامی در مکتب نهج البلاغه» است.

مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی بیان کرد: استاد این دوره، دکتر محمد حسن حریفی از مبلغان قدیمی و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای نهج البلاغه از دانشگاه قم بوده که با توجه به آشنایی استاد با موضوع درس، مباحث، به نحو احسن ارائه شد.

وی ادامه داد: ادب نهج البلاغه، اخلاق سیاسی نهج البلاغه و شبهات نهج البلاغه از جمله موضوعات مطرح شده در این دوره بوده است.

حجت الاسلام نجاتی زاده ابراز کرد: این دوره ویژه دانش پژوهان رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی است و به مدت دو روز، چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، توانمند نمودن دانش پژوهان این رشته در فهمِ ادبِ گفتمانی نهج البلاغه و جایگاه نشر و تبلیغ آن در جهان و همچنین پاسخ به مهمترین شبهات مطرح شده در آن خصوص است، امیدواریم که فارغ التحصیلان این رشته، مسلح به سلاح گفتمان اسلامی نهج البلاغه شده و بتوانند هم در داخل و هم در خارج از کشور، وجهه و منظر جهان شمول و پیام نهج البلاغه را به خوبی به جهانیان رسانده و غبار مظلومیت از آن کتاب شریف را بزدایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha