شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام گنجی

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: ائمه معصومین (ع) بهترین، الگو و اسوه برای بشریت هستند، چراکه این حضرات راهنمایی کننده به سوی خشنودی خداوند و استمرار یافتگان در امر الهی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم امروز در جمع مدیر و معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قزوین، اظهار داشت: ائمه معصومین (ع) بهترین، الگو و اسوه برای بشریت هستند، چرا که این حضرات راهنمایی کننده به سوی خشنودی خداوند و استمرار یافتگان در امر الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی خاطرنشان کرد: خداوند را باید شاکر باشیم که چنین امامان، رهبران و پیشوایانی داریم و سخنان گوهربار و راهنمایی‌های این بزرگواران را باید سرلوحه خود در شئون مختلف زندگی قرار دهیم.

وی ادامه داد: قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) را به عنوان الگو اعلام می‌کند: «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‌ رَسُولِ اللهِ اُسْوَهٌ حَسَنَه»؛ مسلّماًً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: بنابراین، آن بزرگواران قطعاً برای ما الگو و سرمشق هستند، آنان حجت‌های پروردگار برای بشریت‌اند، برای روزی که انسان خواست در مقابل خدای متعال عذر آورد که من سرمشقی نداشتم، تا خداوند بگوید اینها را الگوی شما قرار دادم در راه پیمودن سعادت و کمال.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی بیان کرد: خداوند متعال برای ما الگوهایی مانند پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) در مسیر کمال قرار داده که به‌عنوان انسان کامل و اسوه حسنه باید به آنان تأسی کنیم.

وی اظهار کرد: در مذهب شیعه پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت، الگوهایی هستند که پیروی از آنان انسان را در دینا و آخرت سعادت مند می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی عنوان کرد: رسول خدا(ص) بهترین الگویی است که می‌توان در تمام جنبه‌های زندگی از روش و رفتار و گفتارش پیروی کرد، زیرا او در تمام ویژگی‌های انسانی مقتدای خوبی برای مردم است.

وی ابراز کرد: بعد از رسول اکرم(ص) اهل بیت آن حضرت جامع‌ترین الگوهایی هستند که در تمام ابعاد زندگی اعم از اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی راهنما و هدایت‌گر جامعه می‌باشند.

ائمه معصومین (ع) بهترین، الگو و اسوه برای بشریت هستند

ائمه معصومین (ع) بهترین، الگو و اسوه برای بشریت هستند

ائمه معصومین (ع) بهترین، الگو و اسوه برای بشریت هستند


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha