شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مروی   نکوداشت آیت الله واعظ طبسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدیریت عالی، کارآمد، تحول‌آفرین و عشق و ارادت آیت‌الله واعظ طبسی که از عمق روح و جان به امام رضا (ع) داشتند، اقدامات ارزشمند و بزرگی در آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا (ع) انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، امروز در مراسم نکوداشت عالم مجاهد آیت‌الله واعظ طبسی با عنوان یار صادق انقلاب امروز شنبه ۱۹ اسفندماه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم توصیف، بیان، معرفی و شناساندن سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این شخصیت‌ها، سرمایه‌های مدیریتی و کارآمدی انقلاب اسلامی هستند، افزود: وظیفه داریم نگذاریم که نه گذشت زمان و نه غبارهای وهم‌آلود برخی از جاهلان و بدخواهان روحانیت و نظام اسلامی چهره‌های تابناک خادمان موفق و کارآمد جامعه اسلامی را بپوشاند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه باید از این سرمایه‌های انقلاب و نظام اسلامی صیانت کنیم و به نسل جدید معرفی کنیم تا آن‌ها را بشناسند، اضافه کرد: آیت‌الله واعظ طبسی (ره) سابقه فعالیت‌های انقلابی ایشان بسیار طولانی است، ایشان ازجمله کسانی بودند که در مشهد مقدس در جلسه‌ای برای مرجعیت امام خمینی (ره) و تشکیل حکومت اسلامی سوگند یادکردند که این مسئله منجر به زندانی شدن ایشان شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از حکومت اسلامی و خط نورانی امام خمینی (ره) به صیانت و حمایت خود ادامه داد و با رهبری امام خامنه‌ای این حمایت‌ها را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: این عالم وارسته باصلابت و قاطعیت در مقابل آن‌هایی که برای اهداف غیر الهی اقداماتی انجام میدادند محکم ایستاد و از این رهگذر توهین‌ها و اهانت‌ها به این شخصیت بزرگوار شد، که این سرزنش‌ها و ناسزاها به این شخصیت علمی و مبارز انقلابی کمترین تأثیر نگذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مدیریت عالی، کارآمد، تحول‌آفرین و عشق و ارادت آیت‌الله واعظ طبسی که از عمق روح و جان به امام رضا (ع) داشتند، اقدامات ارزشمند و بزرگی در آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا (ع) انجام دادند.

وی به اقدامات تولیت سابق آستان قدس رضوی در مدیریت حرم مطهر رضوی اشاره کرد و ادامه داد: خدمات این بزرگوار در حوزه های مختلف در یک بخش معطوف نیست، بلکه گسترش فضای زیارت، از حدود ۹۰ هزار متر به یک میلیون مترمربع که تقریبا ۱۰ برابر شد، گسترش کتابخانه مرکزی، ایجاد چندین کتابخانه در مشهد و دیگر شهرها، ساخت بیمارستان، ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی، بازسازی مرقد شهید مدرس در کاشمر، بازسازی مرقد حسین بن موسی الکاظم در طبس از جمله اقدامات این عالم مجاهد است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تأکید کرد: بدون هیچ کمکی از دستگاه های دولتی فقط با مصارف موقوفات، احیای موقوفات و صیانت از آنها کارهای گسترده ای انجام شده است.

هشتمین سالگرد مراسم نکوداشت عالم مجاهد آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی (ره)، با حضور تولیت های اعتاب مقدس حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، مدیران حوزوی و دانشگاهی، اساتید عالی حوزه علمیه خراسان، شهردار مشهد و خانواده ایشان در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha