یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
پارک علم و فناوری استان قم

حوزه/معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: علما و فضلای بسیاری از جمله آیت الله مصباح یزدی یکی از پیشروها در عرصه علوم انسانی اسلامی بودند که از برکات فکر بلند ایشان بهره‌مند شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نخستین تور ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی که در سالن شهید فخری زاده جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم عرصه جمع بسیاری از علم آموزان داخلی و خارجی است باید در عرصه علوم انسانی و اسلامی پیشتاز باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه پیشینه‌های قوی‌ در عرصه علوم انسانی اسلامی در قم وجود دارد، عنوان کرد: علما و فضلای بسیاری از جمله آیت الله مصباح یزدی یکی از پیشروها در عرصه علوم انسانی اسلامی بودند که از برکات فکر بلند ایشان بهره‌مند شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز در قم بیش از ۸۰ مرکز مشاوره رایگان داریم، خاطرنشان کرد: فعالین این عرصه افرادی هستند که از حدود ۲۰-۳۰ سال قبل با فکر بلند آیت الله مصباح یزدی فعالیت خود را آغاز کردند.

مقیمی با بیان اینکه باید تحول و نوآوری را به صورت جدی دنبال کنیم، تصریح کرد: اگر قرار هست آینده فضای فکری افراد جامعه را خودمان مدیریت کنیم باید اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز چرخه ناقص علوم انسانی اسلامی از تولید تا اجرا را شاهد هستیم، یادآور شد: متاسفانه امروز اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی را نمی‌توانیم به عرصه مدیریت وارد کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه امروز شاهد حرکت‌های خرد و لکه‌ای هستیم، ابراز کرد: در این راستا خلق و تکمیل زنجیره‌های ارزش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تجربیات موفقی در سطح کشور و استان قم شکل گرفته‌ است، بیان کرد: باید به دنبال تکمیل این تجربیات و انتقال آن به دیگران باشیم.

مقیمی با بیان اینکه نگاه عمومی جامعه به علوم انسانی به عنوان یک علم درجه دو است، اظهار کرد: در عرصه ترویج اندیشه درست و نگاه درست به علوم انسانی باید فعالیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سازمان اجتماعی کشور به دنبال الگوهای جدید سرگرمی و تفریح در جامعه هستیم، مطرح کرد: متاسفانه آن چیزی که مردم از آن به عنوان سرگرمی بهره‌مند می‌شوند یک مدل شبیه سازی شده از سرگرمی در غرب است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه متاسفانه هنوز نتوانستیم در انقلاب اسلامی الگوهای جدید سرگرمی خلق کنیم، عنوان کرد: یکی از خطاهای استراتژیک در این راستا سلبریتی‌سازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز میدان از سرگرمی‌های قابل قبول و جذاب خالی شده است، خاطرنشان کرد: حرکت‌های حداقلی صورت گرفته است که باید با آسیب‌شناسی به دنبال تقویت و گسترش این حرکت‌ها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha