دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یس

حوزه / آیت الله خاتمی با بیان اینکه این آیت الله امامی کاشانی طی ۴۵ سال گذشته همچنان انقلابی بود و انقلابی هم ماند و پیامش به همگان تنها نگذاشتن ولی فقیه بود تصریح کرد: خیلی ها در این دوران، از انقلاب فاصله گرفتند، ولی آیت الله امامی تا آخرین لحظه عمر همراه با ولی فقیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، آیت الله سیداحمد خاتمی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله امامی کاشانی که در مسجد میرعماد کاشان برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی، مبارزاتی، علمی و اخلاقی آیت الله امامی کاشانی، اظهار داشت:مرحوم آیت الله کاشانی از علمای فاخر حوزوی بود و از سال ۱۳۲۳ تا ۷ سال شاگرد فقه و اصول امام راحل و همزمان نیز شاگرد فلسفه مرحوم علامه طباطبایی بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پدر این عالم ربانی به آیت الله العظمی بروجردی برای دادن حجره به فرزند خود در مدرسه فیضیه قم نامه می نویسد، یاد آورشد: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی حجره آیت الله امامی را در حجره آیت الله مهدوی کنی قرار می دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان از عالمان درس خوانده ای که در حوزه علمیه نزد بزرگانی که امتحان خودشان را پس داده اند درس بیاموزند خاطرنشان کرد: آیت الله امامی کاشان از سال ۱۳۴۰با عزیمت به تهران خدمتگزار جوانان و حوزه های علمیه می شود.

آیت الله خاتمی به بیان اینکه این عالم بزرگ تالیفات زیادی از خود به جا گذاشته است گفت: ۱۶ جلد کتاب خط امان در رابطه با حضرت ولی عصر(عج) از جمله آثار این عالم بزرگ می باشد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله امامی کاشان در مسافرت به اروپا در دیدار با علمای مسیحی نظرات آنها را در باب موعود جهانی گرفت گفت: این عالم ربانی اعتقاد به مهدویت را نه تنها یک اعتقاد شیعی، بلکه یک اعتقاد بین المللی اسلامی و همه الهیون عالم دانست و ابراز داشت: وقتی ایشان از اروپا برگشت سال بعد با مسافرت به لبنان و مصر در دیدار با علمای سنی این کشورها اعتقاد حق را بیان کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۲۵۰ آیه و ۵۰۰ روایت از پیامبراکرم (ص) راجع به خصوصیات حضرت مهدی (عج) می باشد یاد آورشد: ۲ هزار روایت از امامان معصوم(ع) راجع به ولی عصر(عج) می باشد.

امام جمعه موقت تهران به آخرین دیدارش با مرحوم آیت الله امامی کاشانی عید مبعث امسال در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد و یاد آورشد: مرحوم آیت الله امامی کاشانی با چاپ کتاب های فقهی یادگار خوبی از خود به جا گذاشت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مرحوم آیت الله امامی کاشانی از افراد متقی و مبارز قبل از انقلاب و تهران بود گفت: آیت الله امامی کاشانی از چهره های مبارز تا سقوط رژیم شاهنشاهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این عالم بزرگ طی ۴۵ سال گذشته همچنان انقلابی بود و انقلابی هم ماند و پیامش به همگان تنها نگذاشتن ولی فقیه بود تصریح کرد: خیلی ها در این دوران، از انقلاب فاصله گرفتند، ولی آیت الله امامی تا آخرین لحظه عمر همراه با ولی فقیه بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه عالم متقی هیچ موقع خط خودش را از ولایت جدا نمی کند یاد آورشد: عالمان متقی با عبور از گردنه های بزرگ گوش به فرمان ولایت می باشند.

امام جمعه موقت تهران به حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری انتخابات امسال را بسیار مهمتر از انتخابات قبلی می دانستند، لذا زودتر از موعد مقرر حضور مردم را در این دوره از انتخابات را گوشزد کردند عنوان کرد: دشمنان هرآنچه که در اغتشاشات سال های قبل نتوانسته بودند به دست بیاورند می خواستند در انتخابات امسال به آن دست پیدا کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مردم ایران نمره قبولی را در انتخابات امسال به دست آوردند گفت: کسانی که روزگاری کاره ای در این نظام بودند حضور عظیم مردم را در انتخابات مسخره می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علیرغم اینکه دشمنان تمام توان خودشان را برای حضور کمرنگ مردم به کار گرفته بودند ولی مردم با حضور پرشور خود فاتح این میدان نبرد بودند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مردم با حضور پرشور خود در انتخابات ثابت کردند که ولایت را رها نمی کنند افزود: ضد انقلاب که حضور۱۰ ، ۱۵ درصدی مردم را پیش بینی کرده بود به کوری چشمش،حضور ۴۱ درصد مردم در این دور از انتخابات مشت محکمی بردهان یاوه گویان بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات کشورهای غربی با انتخابات کشور ما قابل مقایسه نیست گفت: در کشورهای غربی عدم شرکت در انتخابات علاوه بر جریمه ۳۰۰ دلاری، محرومیت از همه امتیازات می باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه قبول داریم مردم مشکل دارند یاد آورشد: رئیس جمهور درجلسه خبرگان رهبری انتقاد به گران شدن مایحتاج عمومی مردم و گرانی اینترنت درهفته انتخابات را پذیرفت.

امام جمعه موقت تهران به خدمات دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرد و افزود: انصافا رئیس جمهور پرکار و پر تلاشی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha