یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ط

حوزه/ منتخب خبرگان رهبری در استان اصفهان با بیان اینکه از جهانی شدن دارالمومنین و دارالمکرم کاشان استقبال می کنیم گفت: برای جهانی شدن کاشان می توانیم از عطر و گل محمدی، نهج البلاغه، مرحوم نراقی، شهدای شاخص، مکان های تاریخی و امیرکبیر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با سخنرانی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان همراه با رونمایی پوستر رویداد عطر و رایحه ایرانی در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان در این جلسه با بیان اینکه اسلام حقیقتا دین جامعی است اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن اسلام از یک طرف به فکر این است که در هر روز و هر ساعت مبارزه با آمریکا و رژیم کودکش اسرائیل را در غزه و سیل سیستان و بلوچستان را مد نظر داشته باشیم و از طرفی خواندن نمازمان با زینت به ملاقات برویم.

نماینده ولی فقیه در کاشان به نامگذاری پوستر رویداد عطر و رایحه ایرانی اشاره کرد و یاد آورشد : شخص پیامبر اکرم (ص) خودشان معطر بودند.

منتخب خبرگان رهبری در استان اصفهان با بیان اینکه از جهانی شدن دارالمومنین و دارالمکرم کاشان استقبال می کنیم گفت: برای جهانی شدن کاشان می توانیم از عطر و گل محمدی، نهج البلاغه، مرحوم نراقی ، شهدای شاخص، مکان های تاریخی و امیرکبیر استفاده کرد.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز گلاب و گل محمدی را ریشه در تاریخ و فرهنگ دینی کشورمان دانست و افزود: عطر در جامعه ایران با حضرت محمد(ص) پیوند خورده و خوشبوترین عطر به نام ایشان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه باید تمام تلاشمان را در ا ایجاد ارزش افزوده در گل محمدی از خام فروشی این محصول بکارگیریم تا بتوانیم با تولید رایحه‌ های طبیعی این محصول را تقویت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: وقتی با نوآوری مانع خام فروشی اسانس شویم آن وقت قادر خواهیم بود، با نمادهای تجاری موفق در عطر، تولید محصولات مختلف با منشأ گل محمدی در داخل کشور را توسعه دهیم.

امامی با بیان اینکه عطر گل محمدی نمادی از فرهنگ ایرانی ماست، گفت: توسعه فناوری های عطر برای ایران که پر مصرف در حوزه عطر و اسانس است ضرورت دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد :روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان گلاب و گل محمدی نامگذاری شده، عطر، گلاب و خوش بویی از مظاهر فرهنگ دینی ماست.

امامی یاد آورشد: باید بر اساس تاریخ دینداری یک شهر رویدادسازی کنیم، سنگ و چوب و ساختمان نماد گردشگری نخواهند شد، بلکه بهانه ای برای احیای حافظه و ذاکره شهر می شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ابراز داشت: گردشگری فرهنگی بر اساس احیا حافظه است و صرفا در گردشگری تفریحی خلاصه نمی شود.

فرماندار کاشان هم در این جلسه گفت: گل محمدی در کاشان قدمت چندین هزار ساله دارد، از ارزش افزوده این گیاه به درستی استفاده نشده و صنعت دیگری غیر از گلاب گیری از این گل ایجاد نشده است.

فرماندار کاشان نیز افزود: در حال حاضر برندهایی در دنیا با عنوان گلاب کاشان وجود دارد، اما در حوزه صنایع تبدیلی موفق نبودیم.باید برای شناساندن این محصول با ارزش تلاش شود.

اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان نیز در خصوص برنامه های شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی و جلوگیری از روزه خواری تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است رویداد نشان ملی عطر و رایحه ایرانی ۲۰ اردیبهشت سال آینده در کاشان آغاز و در طول سال ادامه خواهد داشت،در این رویداد مزیت های فرهنگی و اقتصادی گل محمدی معرفی می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha