شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غبار روبی مساجد

حوزه/ حجت‌ الاسلام داود شجاعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در آستانه ماه مبارک رمضان در راستای اجرای سنت غبار روبی مساجد گفت: برخی مکان‌ها نسبت به برخی دیگر شرافت دارد و مومنین وظایفی در قبال آن مکان‌ها دارند، از مهمترین مکان‌هایی که مؤمنین موظف به حفظ حرمت و نگهداری آن شده‌ مساجد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌ الاسلام داود شجاعی، در آستانه ماه مبارک رمضان در راستای اجرای سنت غبار روبی مساجد گفت: طبق آیات و روایات ما و آنچنان از که سیره انبیاء الهی و ائمه معصومین علیهم السلام مشهود است، برخی مکان‌ها نسبت به برخی دیگر شرافت دارد و مومنین وظایفی در قبال آن مکان‌ها دارند، از مهمترین مکان‌هایی که مؤمنین موظف به حفظ حرمت و نگهداری آن شده‌ مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر افزود: طبق فرمایش رسول گرامی اسلام مساجد خانه خداوند به شمار می‌آیند، رسولُ اللّه صلی الله علیه و آله در این باره می‌فرمایند: «در تورات نوشته شده است که خانه‌های من در روی زمین، مسجد ها هستند، پس، خوشا بنده‌ای که در خانه‌اش خود را پاکیزه کند و سپس در خانه من، به دیدار بیاید. بدانید! بر میزبان است که میهمان را گرامی دارد. هان! آنان را که در تاریکی‌های شب به مساجد می‌روند، بشارت بادا به نور درخشان در روز رستاخیز»

وی تصریح کرد: خداوند متعال نسبت به پاکیزه نگه‌داشت خانه خود به انبیاء خود امر کرده و آنها را موظف به خدمت در خانه خود می‌کند تا مساجد جهت حضور عبادت کنندگان آماده باشد و در قرآن کریم می‌فرماید: و به ابراهیم و اسماعیل سپردیم که خانه مرا برای کسانی که برای طواف و اعتکاف و نماز می‌آیند، پاکیزه سازید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: مؤمنین نیز با اقتدا به انبیاء الهی همه ساله قبل از ماه مبارک رمضان اقدام به غبار روبی و آماده کردن مساجد جهت حضور مومنین در این ماه الهی می‌کنند.در فضیلت این عمل امام علی علیه السلام می‌فرمایند: هر که مسجدی را حرمت نهد، در روز ملاقات با خدا، او را خندان و شادمان دیدار می‌کند، در حالی که کارنامه‌اش را به دست راست او داده است.

این مسئول با بیان اینکه آنچنان که مؤمنین منازل و مساجد را قبل از حلول ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند و از آلودگی‌های ظاهری پاک می‌کنند، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم قلب و روح انسان نیز لازم دارد مورد توجه قرار گیرد و غبار خلقیات ناپسند همچون کینه و حسد و...از دل زدوده شود و این دعا از امام رضا علیه السلام وارد است که فرمودند: در ایام آخر ماه مبارک شعبان این دعا را بسیار بخوانید: « اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه، مطمئناً گذشت انسان از همنوعان مقدمه‌ای برای جلب غفران الهی است و این سنت حسنه، غبارروبی پیش از ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان ابهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha