دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجدامام رضا(ع) در دهکده المپیک منطقه ۲۲

حوزه/ بانی و امام جماعت امام رضا(ع) به تشریح فعالیت های گسترده خدماتی و اجتماعی و فرهنگی این مسجد که در منطقه ۲۲ تهران است پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از مهمترین کارویژه های مسجد از صدر اسلام تا کنون، محوریت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

مسجدامام رضا(ع) در دهکده المپیک منطقه ۲۲ را علاوه بر اغلب ساکنان این منطقه، مسافران، در راه ماندگان و بی‌خانمان‌ها به خاطر ویژگی‌های خاصش به خوبی می‌شناسند.

«حجت‌الاسلام علی واشقانی فراهانی» امام جماعت مسجد در طبقه بالای مسجد سکونت دارد و به همین خاطر در این مسجد شبانه‌روز باز و او پاسخگوی شهروندان و ساکنان است.

دَرِ این خانه خدا، شبانه‌روز به روی نمازگزاران، اهالی، در راه‌ماندگان و بی‌پناهان باز است. این مسجد هر ساعت از شبانه‌روز، خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می‌دهد. حجت‌الاسلام «شیخ علی واشقانی فراهانی» امام جماعت فعال مسجد امام رضا(ع)، برای مسافران و کسانی که به هر دلیلی مشکل اسکان در شب را دارند شرایطی را مهیا کرده که آنها بتوانند بدون نگرانی از بی‌جایی، آسوده شب را در خانه امن الهی پناه بگیرند.

به همین منظور در بخشی از مسجد وسایل اولیه برای اقامت مانند وسایل آشپزی، وسایل خواب و مواد شوینده برای شب ماندن مسافران تدارک دیده شده است. او در این‌ باره می‌گوید: “کسانی‌ که جایی برای ماندن در شب ندارند می‌توانند شب را در این مسجد سپری کنند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که ۳ وعده نماز روزانه در این مسجد اقامه می‌شود. به همین خاطر مسافران از ساعت ۲۲ شب می‌توانند در این مکان استراحت کنند.

حجت‌الاسلام واشقانی فراهانی در ادامه افزود: مسافرانی هستند که این مسجد و من را می‌شناسند. آنها معمولاً برای انجام کارهای خود از شهرهای دور و نزدیک به تهران رفت‌وآمد دارند و چون مکانی برای اسکان ندارند به مسجد امام رضا(ع) می‌آیند. این افراد را در محل اسکان پناه می‌دهیم. همچنین از آنها تعهدنامه کتبی می‌گیریم که اگر اتفاقی برایشان افتاد، مسئولیتش با خودشان باشد و از وسایل و اموال مسجد به خوبی نگهداری کنند. از سوی دیگر علاوه بر اسکان مسافران، مسجد هم در تمامی ساعات شبانه‌روز فعال و در آن به روی نمازگزاران و اهالی باز است.”

الگویی برای سایر مساجد

در منطقه ۲۲ تهران، مسجد امام‌رضا(ع) الگویی از یک کانون اسلامی است؛ چرا که این مسجد شبانه‌روز فعال بوده و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی، بخشی از نیازها و دغدغه‌های مردم منطقه را رفع کرده ‌است.

پناه درراه ماندگان و بی‌خانمان‌ها

اینجا مکانی امن برای شهروندان و در راه‌ماندگان است. حجت‌الاسلام فراهانی به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «در این مسجد رانندگان تاکسی‌هایی که به این محدوده رفت‌وآمد دارند در کنار اقامه نماز استراحت می‌کنند همچنین بعضی از رانندگان مسیر «رباط‌کریم» و «هشتگرد» و نقاط دور دیگر، شب‌ها اینجا می‌خوابند و صبح زود دنبال کارشان می‌روند.

وی اظهارکرد: بنده ۲۴ ساعته در مسجد حضور دارم و پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستم. این مسجد امید مردم شده است. یعنی از همه جای تهران و ایران اگر کسی در راه‌مانده یا مشکلی داشته باشند، به این مسجد مراجعه می‌کنند. مردم به این مسجد اعتماد و امید زیادی دارند. از ساعت ۲۲ شب افرادی که در تهران بدون محل اسکان هستند، چه مسافران در راه‌مانده و چه افراد بی‌خانمان می‌توانند شب را در این مسجد سپری کنند.

وی گفت: امکان اسکان مسافران با استقبال بسیار مردم مواجه شده است به‌صورتی که مسافران بسیاری از استان‌های دیگر کشور شب‌ها با من تماس می‌گیرند و در مساجد اسکان پیدا می‌کنند. کسانی که نیاز به اسکان ضروری دارند می‌توانند از ساعت ۲۲ بامراجعه به مسجد امام رضا(ع) به نشانی غرب به شرق بزرگراه همت، خروجی دهکده، سه‌راه زیبادشت مراجعه کنند.»

حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی، بانی و مدیر این مسجد در گفتگو با حوزه یادآورشد: از جمله ویژگی‌های مسجد برقرار، میز خدمت قضائی است که همانا در مسجد امام رضا (ع) از این خدمت استقبال نمودند.

وی افزود: بدیهی است که مسجد نهاد بنیاد مردمی است و زبان بسیط مدنی در ادارة جامعه‌ی اسلامی است و همانا مسجدی جامع و برقرار اسلامی است که با معیارهای مکتب اسلام که هویت ما هیئت امید و سلامت را در بین تودة مردم تحقق بخشد که اقامة نماز جماعت فصلی از فصل‌های مسجد است و اما آنچه که مسجد را امید و اعتماد مردم و مسجد طراز اسلامی از آن نام می‌برند که مسجد دارای امام مسجد فهیم و فعال داشته که چندین خیابان به مسجد (بلکه محله و منطقه) را مدیریت کند و نیازهای اجتماعی مردم را خود به سمع و نظر زمامداران برساند به لحاظ اینکه امام جماعت مسجد تبیین کننده آرمان اسلام با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیر دینی و اجتماعی در مسجد است.

وی افزود: بنابر این با عنایت به جایگاه مسجد در نظام دینی و مردم ایجاب می‌کند وقت مطلوب خویش را در خدمت مسجد و مردم بگذارد و با مردم پدرگونه گفتار و عمل نماید و پیوند عاطفی با ملت داشته باشد که با مدرک تحصیلی و عنوانهای دیگر به سرانجام کار خود نخواهد رسید در مسجد بلکه اخلاق و عمل است و ساده زیستی و فکر خدمت می‌تواند معیار عمل کرده امام مسجد باشد و این اندیشه مقبولیت اجتماعی و اعتماد برای امام مسجد ایجاد می کند.

وی بیان کرد: همانا بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: سعی کنید مساجد ما به حال مساجد صدراسلام برگردد و این کلام گوهربار شرح وظائف امام مسجد و مسجد، و مردم و زمامداران نیز فصل الخطاب را نیز بیان می‌دارد. پس باید در ایجاد مسجد برقرار جملگی تعاون و تفاهم براساس نیکی و محبت داشت تا اینکه مسجد بتواند در خدمت نظام و ملت باشد که در این راستا عزم امام جماعت را می‌طلبد و آنگاه حضور علماء و دانشمندان، تجربه‌داران، و فرزانگان، حاملان قران (قاریان) و زمامداران که می‌توانند در مسجد دفتر مراجعات مردمی داشته باشند که این روند پیام امیدبخش در ملت و تحکیم نظام خواهد داشت ولی باید در گام نخست از مسجد و امام مسجد و نمازگزاران سخن گوید که خود نیز تجربه مسجد داری را داشته باشد که در بین نمازگزاران مسجد باشد و الّا نتیجه نخواهد داشت.

این روحانی فعال حوزه فرهنگی بیان کرد: پس انسان از آنچه که سخن می‌گوید تا دیگران عمل کنند خود باید در ابتداء عمل به گفته خود نماید که همانا از ابتداء ساخت مسجد باید بر مبنای نیازهای روز مسجد را طراح معماری نمود و در جوار آن پایگاه اصحاب صُفّه را نیز لحاظ کرد (مسافران و بیماران شهر و شهرستانی) بتواند از آن استفاده کنند که در زمان پیامبر چنین بود و حال مسجد امام رضا (ع) بیش از یک دهه است که شبانه روز با داشتن اسکان برای مسافران شهر و شهرستان سطح کشور خدمت می‌کند با حضور مستمر و بی‌وقفه مؤسس و امام جماعت مسجد امام رضا (ع) که در این راستا از اینکه مسجد و امام آن شرمندة مسافران و بیماران نشود به مساعدت و توجه کسانیکه توان مساعدت دارند می‌توانند همراه شوند که مقام معظم رهبری ابراز داشت همه ما در برابر مسجد مسئولیم و هرکس می‌تواند به مسجد کمک کند و مردمی باشد و اینکه مسجد پایگاه انواع و اقسام فعالیت‌های اجتماعی است.

وی با ذکر این مطلب که مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد، اظهارکرد: از جمله کارهائی که در مسجد امام رضا (ع) در یکم اسفندماه سال جاری ۱۴۰۲ انجام گرفت با پیگیری و هماهنگی‌های لازم با حضور مسئولین عالی رتبة قوة قضائی مدیرکل ارتباطات مردمی، دکتر رفاهی و هیئت همراه قضات محترم میز خدمت قضائی در مسجد امام رضا (ع) با مدیریت مسجد بطور شایسته همکاری و همفکری گردید و مردم پس از اطلاع رسانی از اقساط نقاط تهران بلکه از چند شهرستان به لحاظ رسیدگی به امور پروندة قضائی که داشتند انجام گرفت و دفتر مسجد و از مسئولین قضائی برای تداوم این میز خدمت قضائی نیز در مسجد شدند.

وی افزود: مردم هم نیز تقاضا دارند بار دیگر نیز در مسجد امام رضا (ع) به امور قضائی مردم رسیدگی شود و کارگزاران مسجد و امام مسجد اظهار همکاری و همفکری خود را بیان داشتند، و مردم و کارگزاران و امام مسجد به مسئولین اظهار داشتند که باید مسجد چنین باشد و بتواند در تمام عرصه‌های اجتماعی و خانواده به مردم، امید سلامتی و امنیت دهد، و مسئولین گرامی هم نیز ابراز مساعدت و همکاری نیک خود را با مسجد بیان داشتند دفتر مسجد امام رضا (ع) با اخلاق شایسته و مردمی و با همت خدمت گرائی و صبورانه و دقت لازم را نمودند، جملگی مراجعان و کارگزاران مسجد امام رضا (ع) و مؤسس و امام جماعت نیز از این مجموعه بخصوص ریاست محترم قوة قضایی تقدیر و تشکر می‌نمائیم امید آن روز جملگی مسئولین در مسجد چهره به چهره در مسجد صحت و رستگاری را به مردم عطا کنند که بزرگترین سرمایة مدافع اسلام، مردم هستند و جر خدمت نمی‌توان مقام و منزلت مردم را حفظ و حراست نمود، که همانا مردم را با خدمت و عمل می‌توان در قطار انقلاب اسلامی و مسجد زندگی سالم نگهداشت.

وی بیان کرد: در غیر این صورت متولیان نظام اسلامی یا در فرصت جوئی خواهند بود یا در فرصت سوزی که خدمت به جامعة اسلام تفکر امام مسجد در مقام عمل نقش محوری دارد که باید در انجام هرکار نیکی امام باشد و نه فقط در محراب مسجد، و زمانی امام جماعت در رسالت خویش که هدایت دینی و سیاسی، و خدمت است توفیق خواهد یافت که هدایت دینی و هدایت سیاسی به ثمر رسد که در خدمت مردم باشد و در کنار مردم زندگی نماید.

وی گفت:مردم از عمل کرد مسجد امام رضا (ع) رضایت دارند و امام مسجد شب و روز پاسخ گوی مردم در مسجد است با همکاری مشاوران در رکاب ولایت و رهبری و مردم گرامی همچنان انقلابی‌اند، که بنیادی‌ترین دغدغة مسجد امام رضا (ع) خدمت به مردم و مدافع نظام اسلامی است و مردم خواستار اینگونه مسجد امام رضا (ع) و همچنین کارگزاران این مسجد و همچون امام جماعت آن را خواستارند که همیشه در کنار مردم باشد و به مقتضای زمان عملگراباشد.

وی گفت: بدیهی است که فلسفة مسجد دعوت به خوبیهاست و نهی از بدیهاست، بنابراین مسجد و سیاست در آئین اسلام، یک مقولة تعریف شده را تشکیل می‌دهند که به موازی همدیگر صیانت جامعة اسلامی را می‌پذیرند، و لذا آمیزة دین و سیاست در مسجد اعمال عبادی و سیاسی افق نظام اسلامی معیار می‌دانند و بنابراین صدای بلند اسلام و همدلی و همصدائی در قلوب مردم تلفیق و عجیبن گشته و جملگی شهادت به توحید التزام قلبی و عملی خواهند داشت، که همانا در عصر پیامبر (ص) کلیة مسائل امور خارجی و مکاتبات باسران کشورها در مسجد صورت می‌پذیرفت.

واشقانی فراهانی بیان کرد: هم چنین بسیج مردمی و نقشه‌های جنگی و کلیة امور سیاسی و نظامی از مسجد هدایت می‌شدند و در مورد انتخاب منطقه جنگی با مردم به مشورت و تبادل نظر می‌پرداختند. همانا انقلاب اسلامی از مسجد سرچشمه گرفته و همینطور استمرار نظام اسلامی از مسجد خواهد بود و مسجد بنیاد تحکیم جامعة اسلامی است که باید از آن غافل نشد و از مسجد باید مدیران و فرماندهان شجاع و با شهامت انتظار داشت که نظام اسلامی فرماندهان و مدیران عالم به روز می‌طلبد و مردمدار و در رکاب ولایت پذیرفتن و ساده زیست که دست آورد مسجد برقرار در عصر پیامبر، اسلام، و انقلاب اسلامی، مدافع ملت‌ها در عصر ماست که سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی استوار بر چهار موضوع استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) تأسیس گردید و بعد از رحلت آن مقام معزز شخصیتی جامع که تاریخ بعد از شهادت اهل بیت (علیهم) کسی را در جایگاه توحیدی، و مردمی، آن بزرگوار ندید.

مدیر مسجد امام رضا(ع) بیان کرد: امام راحل می فرمودند که سعی کنید مساجد به حال مساجد صدر اسلام برگردد که به حقیقت چنین باید باشد تا صدای اسلام اهتزاز یابد از مسجد و پس از رحلت آنحضرت همچنان با درایت مدبرانة مقام معظم رهبری رسالت نظام اسلامی در جامعه طنین انداز است که در تمام زوایا به دفاع از اسلام با درایت و شهامت مقاومت نموده با ساده زیستی و حال زمامداران با اقتداء به رهبری و خدمت می‌توانند در قطار انقلاب اسلامی باشند تا زمانی که همصدا و همدل در کنار مردم و با مردم و از مردم و با زبان مردم عمل‌گرا باشند وی افزود: در غیر این موارد یا فرصت جوئی می‌نمایند یا فرصت سوزی و تنها با کار و عمل و ساده زیستی می‌توان با مردم بود و بر مردم هم این است که وقتی زمامداری فدای نظام و مردم است همراه و همصدا و همدل شوند، بر مبنای تقوی و نیکی که از جمله پیام نظام اسلامی و عمل زمامداران توجه و عمل به سخن گوهربار رسول خدا (ص) می‌باشد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که دو خصلت است که برتر از آن هیچ نیکی و کردار خوبی نیست ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان خدا، و دو خصلت است که بدتر از آن هیچ بدی نیست شرک به خدا و زیان رساندن به بندگان خدا (تحف العقول ص ۳۴) که از همین موارد که سود رساندن به مردم است آنچه که رهبری در نظام اسلامی سخن می‌گوید یا از منبع قرآن است و یا از منبع انبیاء و اهل بیت (علیهم السلام) که مقام معظم رهبری در خصوص مسجد ابراز داشته است. مسجد می‌تواند پایگاه همة کارهای نیک باشد، چنین مسجدی همان مسجد طراز اسلامی است.

وی گفت: این مسجد زمانی طراز اسلامی خواهد شد که امام جماعت شبانه روز در آن باشد و به معنای کلمة حقیقی در تمام موارد مسجد امام جامع باشد و چندین خیابان و بلکه منطقه را مدیریت کند و صدای مردم را به گوش زمامداران برساند و مسجد را خانة خود و محل کار خویش بداند و به مقتضای زمان گفتار و عمل داشته باشد و پدرگونه رفتار و مراورده داشته باشد و از استعداد شایستة مسجدیان در هدایت مسجد و مردم و دفاع از نظام اسلامی تعاون نماید و دست آوردهای انقلاب اسلامی را یادآور شود.

وی یادآورشد: امام مسجد تبیین کنندة بیانات رهبری در مسجد بوده و سخن گوی نظام اسلامی بوده و هست. در مسجد و محل که طلوع و غروب مسجد به فهیمی امام مسجد است و همیشه مطالعه بخصوص در خصوص مسجد و مهارت‌های امام جماعت و با تألیف و مقاله و مصاحبه نظر علوم معارف اسلامی نماید که مردم انتظار عمل و هنر مردمی را از امام جماعت دارند و مسجد را در راستای مسجد مدیریت کند و از آنچه که از عمل در مسجد نهی شده است به مردم یادآور شود.

وی گفت: امام جماعت نباید از مردم فاصله بگیرد و هم سخن مردم را بشنود و هم مردم سخنش را گوش کنند و خود را از حزب و جناحی نداند و مسجد را به سیاسیون ندهد بلکه مسجد را سیاسی و عبادی بداند و در سمت ولایت و مردم حرکت کند.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم در تمام شبانه روز از فضای مسجد بهره می‌گیرند، امام جماعت مسجد شبانه روز در مسجد حضور مستمر و بی وقفه دارد و مردم محل که جای خود مسجد را خانه دینی خود قرار دادند و اما مردم سطح کشور هم از فضای مسجد و اسکان آن استفاده می‌کنند و امام مسجد خود نیز از آنها استقبال و پذیرائی می‌نماید.

وی یادآورشد: در مسجد امام رضا (ع) با حضور وکیل پایه یک دادگستری به مقتضی (هفته‌ای) و با حضور قاضی بعد از ظهر هر روز، و همچنین به اقتضا با حضور مدیر کل مجتمع قاضی شهید مفتح و هیئت همراه قضات با تجربه بعد از نماز هماهنگی دفتر مسجد و در بررسی مدارک کیفری و حقوق و خانوادگی همکاری می‌نمایند. از جمله مسجد امام رضا (ع) در تمام انتخابات صدوق دارد و همکاری و مساعدت لازم را در این مورد می‌نماید و این به معنای بیعت با رهبری و نظام اسلامی و خدمت گزاران فهیم نظام اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که مسجد امام رضا (ع) مسجدی که همچون نگینی در دهکدة المیک می‌درخشد، اظهارکرد: امام راحل بیان کردند که کلیه استعداد امام و مردم و کارگزاران مسجد از خودسازی و تقوا سرچشمه می‌گیرد. به خصوص از بنیادی ترین ویژگی‌ امام مسجد تقوای اوست، چه کسانی باید ایران را رهبری و مدیریت کنند. کسانی باید ایران را رهبری (و مدیریت) کنند که کاردان و امین و صددرصد مورد اعتماد ملت و متکی به آرای آنها باشند و شایستگی آنها را ملت بر حسب ضوابط اسلامی احراز کرده باشد.

وی گفت: همچنان که انقلابی بودن در مردم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نه بر ملت ایران و زمامداران بلکه بر تمام دنیا محرز شد که مردم با انقلاب و امام (و رهبر) و شهداء و خدمت عجین شدند پس این اجتماع با شکوه بر تمام اقشار ملت و زمامداران درس و عبرت باید باشد که ملت ایران در دفاع از میهن خویش با تمام معضلات اتحاد و همبستگی داشته و خواهند داشت. پس من امام مسجد لحظه‌ای نباید غافل از محل خدمت خود در مسجد باشم که پیامبر روزهای جمعه هم از خدمت به مردم غفلت نمی‌کرد.

حضور فعال مسجد در برگزاری انتخابات انقلابی و ملی

حجت الاسلام واشقانی فراهانی بیان کرد: بنابراین بهترین نظامی که می‌تواند این زندگی را در اجتماع مسلمین مدیریت کند دین اسلام است که در تمام زوایای زندگی انسانها را صیانت می‌کند، که بر همین منوال ایجاب می‌کند برای ادارة مردم در جامعة اسلامی دارای مقررات و قوانینی باشد که سال ۱۳۵۷ در کشور ایران برای مدیریت جامعه سالم و هدفمند به رهبری آیت الله خمینی نظام اسلامی تحقق و استقرار یافت.

وی گفت: وقتی مردم خواستند با امام علی (ع) بیعت و همراه شوند لذا امام علی (ع) از مردم خواست تا در مسجد حضور یابند و این بیعت و همراهی نیز در مسجد تحقق یابد و به صورت علنی بودن و نه پنهان از مردم چرا که مسجد یک نهاد بنیاد مردمی و بسیط مدنی می‌باشد و در نظام اسلامی هم نیز در مساجد انتخابات داشته و مردم به نمایندگان مجلس رأی می‌دهند مجلسی که تشکیل می‌شود از عصارة افکار مردم و این خانه ملت برای حفظ حقوق ملت و نظام اسلامی است و نمایندگان قانون وضع می‌کنند و امّا باید در حفظ و حراست از کشور باشد و سوگند یاد کنند و در رکاب ولایت و رهبری همگام و همصدا شوند و در کنار مردم باشند و با مردم و از مردم که وقت خویش را در خدمت مردم گذارند که از فرصت طلبی و فرصت سوزی پرهیز کنند همچنان که مردم مطالبات نامزد شدگان مجلس را همراهی و همفکری می‌کنند و در پای صدوق رأی حاضر می‌شوند.

واشقانی فراهانی بیان کرد: آنها هم نیز باید مطالبات مردم را پاسخ دهند و درب دفترشان به تسهیل و تسریع و تکریم مردم باز باشد و با اخلاق شکیبایی و علم و ایمان به خواسته‌های مردم با توجه به منویات مقام معظم رهبری پشتیبانی و موانع زدائی عمل نمایند که ماندگاری هر نمایند و زمامدار در قطار انقلاب اسلامی خدمت به مردم است و بر نماینده است که نامه پنجاه و سه نهج البلاغه را که امام علی (ع) به مالک اشتر بیان داشته است مطالعه و دستور العمل کار خود در زمان نمایندگی بلکه در تمام زندگی نصب العین خود بداند.

وی افزود: زمانی که پیامبر (ص) در برابر مردم قرار می‌گرفت اظهار می‌داشت رئیس و بزرگ مردم کسی است که به مردم خدمت می‌کند و خود را اجیر ملت می‌کند و همانا پیامبر (ص) اظهار داشته من مسئولم و شماهم مسئولید در مدیریت جامعة اسلامی که در خدمت به مردم حضرت محمد (ص) علم و تجربه را تلفیق کرد و در کنار مردم بود و نه در طول مردم و حتی روزهای جمعه از خدمت به مردم غفلت نمی‌کرد و همیشه دغدغه کمک و خدمت به مردم داشت که عصارة حاصل زندگی آنحضرت خدمت به مردم و مدافع نظام اسلامی بود و با مردم پدرگونه رفتار و عمل می‌نمود.

این فعال اجتماعی و فرهنگی استان تهران یادآورشد: در عصر معاصر همانا با تأسی از پیامبر (ص) نمایندگان و زمامداران برای امید به زندگی و دفاع از کیان سرزمین ایران است که هر لحظه پاسخ گوی مردم باشند همچنان که مردم مطالبات نامزدها را در زمان تبلیغات انتخاباتی و حضور در پای صندوق‌های رأی یافتند و هم اکنون بعد از انتخابات این است که نمایندگان و زمامداران مطالبات مردم را پاسخ دهند که به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حفظ نام از اوجب واجبات است.

وی اظهارکرد: بی تردید مسجد امام رضا (ع) در همه انتخابات صندوق رای گیری دارد و این را از وظائف شاخص خود می‌داند و در زمان رأی گیری نماز جماعت نیز در طبقه دوم مسجد برگزار شد، از جمله فرهنگ مسجد امام رضا (ع) خدمت به مردم است، ولی در این راستا مساعدت مسئولین و متمکنین را می‌خواهد و این مسجد فعالیت اقتصادی ندارد.

وی اظهارکرد: بلکه به آنچه که در اسلام در ادارة مسجد است مسجد را مسجدی مدیریت می‌کند و مردم بی‌نهایت از عمل کرد مسجد امام رضا (ع) رضایت دارند و خواستار این گونه مسجد و امام جماعت در مساجد کشور خواستارند، مسجد سفارتخانه اسلام است، و امام جماعت سفیر آن، و مردم امت اسلام در مسجد هستند و در نهایت در حفظ خون شهدا و احیاء تفکرات آنها جملگی باید همت گماشت.

پایان خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha