دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه تجلیل از مقام خواهر دباغ وظیفه ماست، گفت: اما نگاه موجود باید فراتر باشد و این کنگره را به چشم حل یک مسأله اجتماعی و فرصتی برای حل برخی شبهات در حوزه بانوان ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جلسه ستاد استانی کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ها و زمینه سازی معرفی بزرگان به نسل جدید قابل تقدیر است، اظهار داشت: در کنگره بانو دباغ باید از ظرفیت‌ حوزه علمیه، داتشگاه و مراکز علمی به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با حضرت آقا، ایشان تعابیر بلندی نسبت به مرحومه دباغ داشتند، گفت: در ایامی که صحبت از الگویی برای زنان مطرح می‌شود، این کنگره فرصت مناسبی است که الگوی سوم در مورد زن مسلمان را به درستی تبیین کند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در ایام کنگره باید به سراغ جامعه هدفی برویم که در معرض شبهات فراوان در حوزه بانوان قرار دارد، ابراز کرد: این کنگره نباید صرفا یک مراسم و بزرگداشت باشد، بلکه آن را فرصتی ببنیم که نظریه منطقی، عقلانی و منطقی مبتنی بر فطرت و تفسیر صحیح از الگوی زن مسلمان را به مخاطب خود برسانیم.

وی افزود: قطعا اگر این نظریه که بر اساس منطق و عقلانی می‌باشد و منطبق بر منزلت واقعی زن است را به درستی تبیین کنیم، مورد پذیرش مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه زیر نظر کنگره می‌توان در فضای علمی جلسات گفتمانی در رابطه با مسائل بانوان تشکیل داد، ابراز کرد: در این جلسات از همه افراد با دیدگاه‌های مختلف دعوت شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به الگویی کامل در سطح کشور تبدیل شود، اظهار کرد: قشر نوجوان و جوان ما آنچه از حقیقت زن می‌بینید، چیزی است که غرب آن را معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: متاسفانه کم‌تر به موضوع جایگاه زن در اسلام پرداخته شده و لذا کنگره فرصتی مناسبت است تا حرف منطقی و عقلانی و حرف اسلام در رابطه با بانوان را به مخاطب خود برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: آن طور که باید نتوانسته‌ایم صدای واقعی و الگوی کامل سوم را به گوش مخاطبان برسانیم و لذا در زمان باقی مانده تا برگزاری کنگره باید از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه تجلیل از مقام خواهر دباغ وظیفه ماست، یادآور شد: اما نگاه موجود باید فراتر باشد و این کنگره را به چشم حل یک مسأله اجتماعی و فرصتی برای حل برخی شبهات در حوزه بانوان ببینیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha