یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: تکرار یادواره‌های شهدا از ضرورت‌های جامعه امروزی است و باید توجه داشت که اگر دهه‌های محرم و عاشورا در طول تاریخ برگزار نمی‌شد، حادثه کربلا فراموش شده و خبری از آن اتفاق مهم تاریخی نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شب گذشته در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، اظهار داشت: انعکاس رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدای دوران دفاع مقدس از سوی رسانه‌ها باید جزو اولویت‌های کاری قرار بگیرد، چون هر یک خبر، گزارش، تصویر و صوت درباره این دوران افتخارآمیز برای جوانان و نوجوانان الهام بخش است.

وی نقش رسانه‌های گروهی در تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس را ستودنی دانست و با بیان اینکه نباید اجازه دهیم این دوران به بوته فراموشی سپرده شود، یادآور شد: کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی با همراهی و مساعدت رسانه‌های استانی به بهترین شکل برگزار شد که البته باید این کنگره‌ها و همایش‌ها در فواصل زمانی کوتاه‌تر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، تکرار یادواره‌های شهدا را ضرورت جامعه امروزی برشمرد و ادامه داد: باید توجه داشت که اگر دهه‌های محرم و عاشورا در طول تاریخ برگزار نمی‌شد، حادثه کربلا فراموش می‌شد و خبری از آن اتفاق مهم تاریخی نبود و بر همین اساس تنها عامل ماندگاری این اتفاقات مهم تاریخی رسانه‌ای کردن آنهاست.

وی با ابراز تأسف از اینکه در دوران دفاع مقدس امکان ثبت و ضبط همه حوادث به دلایل امنیتی میسر نشد، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور در مناطق مختلف عملیاتی می‌تواند این خلاء بزرگ را پر کند که در این راستا نیز رسانه‌ها رسالت‌های مهمی بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، با اشاره به اینکه اگر تمام اتفاقات جبهه و حوادث مربوط به عملیات‌ها و صحنه‌های درگیری در خطوط مقدم ثبت می‌شد و امروز در بین نسل‌های جوان و جدید منعکس می‌گردید، آثار و برکات بسیار فراوانی در جامعه داشت، گفت: نسل جدید ما باید با زندگی شهدا به بهترین شکل ممکن آشنا شوند و بدانند که باکری‌ها، شفیع زاده‌ها، تجلائی‌ها و از نسل کنونی شهدایی مثل حامد جوانی و زوار جنتی‌ها چه رشادت‌هایی برای دفاع از کیان میهن اسلامی از خود نشان داده‌اند.

وی فداکاری رزمندگان آذربایجان در طول دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع خواند و با اشاره به رشادت‌های آن‌ها در آزادسازی سوسنگرد، ادامه داد: اگر سوسنگرد در آن دوران سقوط می‌کرد، شهر حمیدیه و سپس اهواز سقوط می‌کرد و این به معنی تغییر معادلات جنگ بود که آذربایجانی‌ها این اجازه را به دشمن بعثی ندادند.

امام جمعه تبریز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره رسانه‌ای ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، خواستار اهتمام هر چه بیشتر رسانه‌ها در بازتاب و تبیین اخبار و رویدادهای مربوط به دفاع مقدس و تشریح وصیت نامه‌های شهدا از طریق رسانه‌ها شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha