شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علم الهدی دومین اجلاسیه مجمع خطبای حوزه علمیه خراسان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: طلبه نمونه، سرباز به ‌روز حضرت است، این حرف که می‌گویم، منکر ضرورت تعلیم و فراگیری نیست بلکه طلبه نباید منحصر به درس و بحث بماند و این نیازهای روز مردم است که زمینه فعالیت جامعه روحانیت را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد شب گذشته در دومین اجلاس مجمع خطبای استان با موضوع تبلیغ وقف و منابع پایدار در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره‌های حجرات و جمعه به اهمیت نعمت هدایت که خداوند برای بشر قرار داده پرداخت و اظهار داشت: هدایت، بزرگترین نعمتی است که به هرکدام از آحاد بشر تعلق می‌گیرد، این نشان می‌دهد با وجود مذمت ‌شدن، نعمت هدایت به ‌قدری گران‌قدر است که حتی کراهت منت بر آن صدق نمی‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط، تکلیف هدایت کردن به‌عنوان رسالت و مسئولیت اولیای الهی، بزرگترین امانتی است که بر عهده خطبا، مبلغان مجاهد و روحانیون قرار گرفته که به تکلیف خود پایبند هستند، این میراث از سلسله مقدس انبیا و اولیای الهی است که بر دوش حوزویان ما قرار داده شده و ذات اقدس پروردگار، خودش برای آن حسابرسی خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اخلاص را مهم‌ترین جوهره «تبلیغ موثر» دانست و تصریح کرد: تنها عاملی که باعث می‌شود جریان تبلیغ و تبیین مؤثر باشد، مسئله اخلاص از نظر خدمت‌گزاری به ساحت مقدس بقیة الله الاعظم(عج) است.

وی خطاب به حاضرین در این نشست، یادآور شد: اگر این موقعیت برای یک طلبه فراهم نشد و نتوانست در اثرگذاری و تبیین، غصه و غمی را از چهره حضرت بزداید، سنگی از سر راه تبلیغ اسلام بردارد و انسان‌ها را از مسیر نابکارانه گناه نجات دهد، این اثر از ضعف اخلاص است و همین عاملی است که باعث می‌شود وجود فرد در برابر ناملایمات، سختی‌ها و حتی تعریف و تمجیدها متزلزل باشد و ایمان خود را به یک موقعیت ‌طلبی واگذار کند.

آیت الله علم الهدی درباره وظیفه مبلغان اضافه کرد: طلبه نوکر امام زمان(عج) است تا مردم را متوجه حضرت کند، نه اینکه توجهات را به سمت خود جلب کند، نمی‌شود مبلغ سخن بگوید، عمل کند و شهره خاص و عام شود اما آن زمان که باید به تکلیف خود عمل کند، از ادای عهد سرباز بزند به این بهانه که مردم روی‌گردان می‌شوند، این تلاش دیگر مقدس نیست چون نه برای تبلیغ دین بلکه برای تبلیغ فرد صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: طلبه نمونه، سرباز به ‌روز حضرت است، این حرف که می‌گویم، منکر ضرورت تعلیم و فراگیری نیست، بلکه طلبه نباید منحصر به درس و بحث بماند و این نیازهای روز مردم است که زمینه فعالیت جامعه روحانیت را تعیین می‌کند، در این شرایط، تمرکز بر اینکه از بعضی مسائل سخن نگوییم تا مردم جذب شوند، به این دلیل نادرست است که ثمره این تلاش، جذب‌شدن مردم به شخص مبلغ [و نه رسالت او] است، این‌ها مصداق شرک است چون کار در هر حال باید برای خدا باشد.

وی اظهار کرد: مبلغ تراز، بزرگ‌ترین واقف عالم است، زیرا شرط تبلیغ کامل آن است که فرد همه زندگی‌اش در تمام ساحت‌های آن وقف دین خدا و امام زمان(عج) کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha