یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: روحانیت در تزکیه، اصلاح و بصیرت افزایی جامعه نقش مهم وخطیری بر عهده داشته و و حضور روحانیون در هر مکان و منطقه‌ای موجب برکات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در جمع هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های آجا در استانهای زنجان، همدان وقزوین ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی است که لحظه لحظه آن را باید قدر دانست و برای بهره مند شدن از فیوضات ماه میهمانی خدا باید یک برنامه عبادی روزانه برای خود ترسیم نماییم و حتی در روایات اهل البیت علیهم السلام این برنامه روزانه عبادی برای ما ترسیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان را باید گرامی داشت و قدر فرصت ایجاد شده برای ارتباط هر چه بیشتر با رب العالمین را دانست.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به نقش مهم و خطیر روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: روحانیت در تزکیه، صلاح و بصیرت افزایی جامعه نقش مهم و خطیری بر عهده داشته و حضور روحانیون در هر مکان و منطقه‌ای موجب برکات است.

وی ادامه داد: روحانیون نقش مهمی در بصیرت‌بخشی جامعه دارند و باید بیش از پیش به این رسالت خطیر خود عمل کنند.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: حضور روحانیون در جامعه به عنوان هادیان دینی همواره مورد توجه آحاد جامعه است، از این رو باید تلاش کنند تا رسالت سنگین خود را به نحو شایسته در جامعه انجام دهند.

دبیرشورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تمامی مراکز نظامی که واحد عقیدتی دارند و مسئول انجام برنامه‌های فرهنگی و دینی است با حوزه‌های علمیه ارتباط مستمری و عمیقی برقرار کنند تا برنامه ریزی جامعه و کاملی در این راستا داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد در دوران سربازی وظیفه‌شناسی و انجام تکالیفی که بر عهده‌اش گذاشته اند را می آموزد همین مسأله موجب نظم در امور فردی و اجتماعی اشخاص می شود.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: مبلغان دینی در دفاتر عقیدتی در مراکز نظامی برنامه های جامعی برای سربازان داشته باشند که بار علمی خود را در این زمان‌ها افزایش دهند و درجهت ادامه تحصیل، کتابخوانی و مطالعه نیز داشته باشند .

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صرفاً نیروهای آماده دفاع و جنگ در عرصه نظامی نیستند، بلکه انسان هایی وارسته، شجاع، با بصیرت و ولایت مداری هستند که با درک صحیح از شرایط سیاسی ایران و جهان، تحت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای جانانه از اسلام، مکتب و آرمان های نظام اسلامی دفاع می کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: روحانیت در نیروهای مسلح باید همان نقشی را دنبال کند که پیامبر اعظم (ص) ایفا کرد؛ نقش هدایت و دستگیری معنوی، نقش طبیب دوار بودن است.
وی ادامه داد: امروز نهاد عقیدتی سیاسی با تدبیر خردمندانه حضرت امام (ره) و هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری اثرات مثبتی را از خود برجای گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: امروز به برکت عقیدتی سیاسی و فعالیت های فرهنگی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی در بین ارتش های اسلامی است و نقش عقیدتی سیاسی در شکل گیری و اعتلای معنویت در ارتش بی بدیل است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: عملکرد عقیدتی سیاسی دارای اوراق زرین بسیاری در زمینه فعالیت های فرهنگی و معنوی است که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده بخشی از آن می باشد.

روحانیت در تزکیه و بصیرت‌افزایی جامعه  نقش خطیری بر عهده دارد 

روحانیت در تزکیه و بصیرت‌افزایی جامعه  نقش خطیری بر عهده دارد 

روحانیت در تزکیه و بصیرت‌افزایی جامعه  نقش خطیری بر عهده دارد 


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha