دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران گفت: هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی نیازمند حمایت جدی از سوی دستگاه های دخیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جلسه ۱۳۷ مجمع هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره با حضور استاد رشاد، امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در محل فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی تشکیل شد.

بنابر این گزارش، در این جلسه که با حضور استاد رشاد، رییس هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی برگزار شد، دکتر خدابخش احمدی به عنوان دبیر جدید این هیات معرفی گردید.

سپس استاد رشاد با عنوان اینکه هیات حمایت از کرسی ها نیاز به تجدید حیات و نفس گیری برای ادامه فعالیت دوباره دارد، گفت: سال های خیلی دور ایام حج تمتع در سرزمین وحی با جمعی از دوستان ۴۵ آفت علم را در چارچوب ۷ دسته توضیح دادم که بعدها به تفصیل در کتاب فلسفه علم دینی چاپ شد. در آنجا به خوبی بیان شده که دانشگاه ها و حوزه های علمیه با چه آفات فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی و … مواجه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیات حمایت از کرسی ها دوباره به خانه اولیه خود یعنی فرهنگستان علوم بازگشت، افزود: با پیگیری های دکتر مخبر اقدامات خوبی برای احیای هیات برداشته شده اما به هر حال امکانات محدود است و باید تقویت شود و همه دستگاه های دخیل بایستی کمک کنیم تا نفس گیری برای ادامه فعالیت جدی هیات حمایت از کرسی ها محقق شود. از تشکیلاتی نیاز به نیرو و امکانات دارد و کمبود امکانات در این بخش باید به زودی مرتفع شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha