دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رشاد و حکم انتصاب جدید

حوزه / در جلسه ۱۳۷ مجمع هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره، طی حکمی از سوی استاد رشاد، دبیر جدید هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در این جلسه که با حضور رئیس هیئت حمایت از کرسی ها، استاد علی اکبر رشاد برگزار شد، در حکمی خدابخش احمدی به عنوان دبیر جدید این هیئت معرفی شد.

در بخشی از این حکم آمده است:

نظر به سوابق و صلاحیتهای مدیریتی جناب عالی و موافقت ریاست محترم فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، به موجب این حکم به مدت دو سال، به عنوان «دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» منصوب می شوید.

اهم وظایف دبیر عبارتند از:

یک) تنظیم برنامه‌ی سالانه‌ی هیات حمایت از کرسی‌ها، و ارائه‌ی آن جهت تصویب.

دو) اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق اهداف، وظائف و برنامه‌های مصوب.

سه) تهیّه‌ی پیش‌نویس دستور جلسات «مجمع هیات» و «شورای اندیشه‌ورزی و راهبری دبیرخانه»، ثبت و پیگیری تصمیمات و مصوبات آنها.

چهار) اتخاذ تدابیر لازم جهت تشکیل مضبوط، منظم و مؤثر جلسات کرسیها و اخذ مصوبه راجع به تصمیمات شوراهای تخصصی حسب مورد.

پنج) نظارت بر حسن جریان امور واحدهای دبیرخانه و هدایت عمومی فعالیت کمیته‌های دستگاهی و فرادستگاهی، و ارائه‌ی گزارش متناوب آن به مجمع هیأت حمایت.

شش) ارزشیابی متناوب پیشرفت امور کرسیها، و آسیب‌شناسی و ارائه‌ی راهکارهای مناسب، برای اصلاح و ارتقای آنها.

هفت) تدبیر و تلاش پیوسته در جهت تحقق حمایت‌های علمی، مادی و معنوی مؤثر از صاحب‌نظرانی که کرسی‌ علمی موفق برگزارکرده‌اند.

هشت) برقراری ارتباط روشمند و فعال با نهادها و مجامع علمی ذی‌دخل و ذی‌ربط، در جهت هم‌افزایی و بهره برداری ار ظرفیت‌های آنها برای تحقق اهداف و وظائف هیأت حمایت و توسعه ی فعالیت‌های آن.

نــه) برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت شناسائی فعال نظریه‌ها و نوآوریهای علمی و جلب نظر صاحب نظران واجد صلاحیت در داخل و خارج کشور برای برگزاری کرسی علمی.

ده) تدبیر و تلاش مؤثر برای اعتبارافزایی حقوقی، و ارتقای منزلت ملی هیأت، و تقویت نقش کرسی‌های علمی، در فرایند تولید علم و توسعه ی نظریهپردازی و نوآوری و بسط نهضت نرم‌افزاری و نشاط علمی در کشور.

یازده) برنامه‌ریزی و پیگیری اجرایی انعکاس مناسب، موثر و فرهنگ‌ساز فعالیت‌های هیات حمایت، از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی، و بازخوردسنجی فعالیتهای هیات.

دوازده) تنظیم و ارائه‌ی متناوب گزارش پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌ها به مجمع هیات و تدوین کارنامه‌ی سالانه و ادواری جهت انعکاس به مبادی ذی‌ربط و ذی‌دخل در کشور.

با توجه به گذشت دوره‌ای ممتد از تاسیس و فعالیت هیات و ضرورت تحول و ارتقاء آن، شایسته است با بهره‌برداری از پیش‌نویس تهیه شده و مشورت با رؤسای کرسیها و مسؤولین کمیته‌های دستگاهی، و نیز صاحب نظران دغدغه مند، طرح تحول و ارتقاء هیات را تهیه و جهت طی تشریفات و تصویب آن آماده فرمایید.

فرصت را مغتنم شمرده از خدمات ارزشمند استاد محترم جناب حجت الإسلام والمسلمین بهجت‌پور (حفظه الله و وفقه لمرضاته) در دوره‌ی تصدی دبیری هیات صمیمانه‌ قدرشناسی می‌کنم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha