شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ امام جمعه قهستان با بیان این‌که مرحوم آیت‌الله کاشانی دارای روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر بود،گفت:موضع‌گیری این عالم وارسته در مقابل فتنه‌های مختلف گواه این مدعاست.

حجت الاسلام محمد راستگو امام جمعه قهستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، ضمن تبریک حلول ماه رمضان و همچنین تسلیت رحلت آیت الله امامی کاشانی،اظهار کرد: قطعا جای خالی این عالم بزرگ به این زودی‌ها پر نمی‌شود.

وی با بیان این‌که این عالم بزرگ دارای ویژگی‌های اخلاقی بودند که زبانزد عام و خاص بودند،اضافه کرد:یکی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی وی،بصیرت و جرات عمل بود چرا که در مسیر حق،‌بی باک بودند.

امام جمعه قهستان از داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیری آیت الله امامی کاشانی خبر داد و تصریح کرد: کارنامه درخشان این عالم بزرگ در طول همه این سال‌ها،گواه این مدعاست.

حجت الاسلام راستگو از آیت‌الله کاشانی به عنوان"عالم به زمانه"یاد کرد و گفت:این مسئله،خیلی حائز اهمیت است که فرد عالم به زمانه باشد،حوادث را شناخته و قدرت تشخیص داشته باشد و در گرداب حوادث بتواند تصمیم درست بگیرد.
وی ضمن اشاره به این که مرحوم کاشانی علاوه بر داشتن"بصیرت"،دارای روحیه عمل بودند،متذکر شد:این عالم بزرگ نمی‌ترسیدند و با بصیرتی که داشتند،در امور مختلف روحیه عمل داشتند و در مسیر حق بی‌باک بوده و با جدیت ورود پیدا می‌کردند.

امام جمعه قهستان تبیین کرد:یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت‌الله کاشانی این بود که طی سال‌های مختلف و علی‌رغم پست‌های متعدد این بزرگوار،وی هیچ‌گاه دچار زرق و برق دنیا نشده است و سنگرها و میدان‌ها را فرصت خدمت به مردم تلقی می‌کرد.

حجت الاسلام راستگو ادامه داد:مرحوم امامی کاشانی کارنامه درخشانی در خبرگان رهبری دارد و بعد از ارتحال امام راحل(ره) و انتصاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان جایگزین ایشان با قدرت بصیرت بالا و تقوایی که خداوند به این عالم ربانی داده بودند،جانانه ایستادند.

وی از مرحوم آیت‌الله کاشانی به عنوان یک استاد اخلاق یاد کرد و افزود:در سنگر امامت جمعه،خطبه‌های قاطع و کوبنده این عالم بزرگ هنوز در گوش مردم تهران و بسیاری از مردم دیگر استان‌های کشور است که برگرفته از عمق معارف الهی،قرآن،احکام و سنت است و تاثیر گذاری بسیاری بویژه برای جوانان داشته است.

امام جمعه قهستان ادامه داد:یکی دیگر از مهمترین اقدامات این عالم عزیز،موضع‌گیری در مقابل فتنه‌های مختلف بود که در سطح جامعه راهگشا بود.

حجت الاسلام راستگو تاسیس دیوان عدالت اداری در سطح کشور را ،از مهمترین اقدامات مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی برشمرد و تبیین کرد:این مسئله بسیار مهم و راهگشا بوده است چرا که در بسیار موارد،حقی از مردم بنا به دلایل مختلف تضییع می‌شد و مجموعه‌ای جهت احقاق حق و حقوق مردم وجود نداشت.

وی اضافه کرد:دیوان عدالت اداری برکات بسیار فراوانی برای مردم داشته که یکی دو تا نیست که شمرده شود و در واقع از بدیهیات بوده که این عالم مجاهد، نسبت به آن اهتمام داشته است.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha