یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: مربیان امور تربیتی با بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای موثر در مدرسه می‌تواند در استمرار و نهادینه‌سازی رفتارهای اجتماعی، رشد و بالندگی بیشتر دانش‌آموزان گام‌های بلندی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در همایش تجلیل از مربیان امور تربیتی و مبلغین امین که از سوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین و در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که در آن مسلمانان می‌توانند از انواع گناهان رهایی یافته و خود را برای زندگی جدید به خوبی تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید نه تنها با دهان، بلکه با همه اعضای بدن در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند و خود را طوری تربیت کنند تا شایسته بندگی الهی شوند و خود را از همه گناهان پاک کنند.

وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه مهمانی خدا فرا رسیده و شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم، قدر دانستن این ماه پر برکت و ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: تلاوت قرآن را در این ماه جدی بگیریم که ثواب قرائت یک آیه قرآن در این ماه، با ثواب خواندن یک ختم قرآن در سایر ماه‌ها برابر است و ان‌شاءالله همه ما از لحظه‌لحظه این ماه عزیز، استفاده کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: ماه مبارک رمضان در حقیقت ماهی است که در آن، می‌توانیم برای یک سال توشه گرفته و برای یک عمر از این برکات و فیوضات این ماه استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مربیان امور تربیتی و مبلغین امین در مدارس آموزش و پرورش استان قزوین، عنوان کرد: چشم امید دستگاه تعلیم و تربیت کشور به همین مربیان امور تربیتی در مدارس می‌باشد که تربیت نسل جدید را از مسیر ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که دین اسلام برای پدران و مادران در نظر گرفته، تربیت فرزند است و سهل انگاری والدین در تربیت درست فرزندانشان نه تنها برای خود خانواده بلکه برای جامعه نیز عواقب بد و غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بعد از خانواده، مدرسه به ویژه مربیان تربیتی و پرورشی نقش مهمی در تربیت کودکان و شکل گیری شخصیت آنها دارند و نقش الگویی مربی، در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است و بر هیچکس پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: مربیان امور تربیتی با بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای موثر در مدرسه می‌تواند در استمرار و نهادینه‌سازی رفتارهای اجتماعی، رشد و بالندگی بیشتر دانش‌آموزان گام‌های بلندی بردارد.

در پایان این مراسم از مربیان برتر امور تربیتی و مبلغین امین مدارس استان قزوین تجلیل شد.

در ماه مبارک رمضان برای یک سال توشه می‌گیریم

در ماه مبارک رمضان برای یک سال توشه می‌گیریم


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha