یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: قرآن محور خواهد شد که علمای اسلام در این قالب با یکدیگر هم‌فکری و هم‌اندیشی کنند تا بتوانند اتفاقات بزرگی را در مسیر تمدن‌سازی رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در محفل انس با قرآن کریم «ترنم وحی»، که با حضور علمای شیعه و اهل سنت استان هرمزگان در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به بحث تمدن‌سازی، اظهار کرد: علمای اهل سنت و شیعه نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی بر عهده دارند که برای رسیدن به این امر باید قرآن را محور فعالیت قرار داد.

وی با ذکر این نکته که قرآن یکی از ارکان بسیار مهم و تاثیرگذار تمدن‌سازی است، عنوان کرد: قرآن محور خواهد شد که علمای اسلام در این قالب با یکدیگر هم‌فکری و هم‌اندیشی کنند تا بتوانند اتفاقات بزرگی را در مسیر تمدن‌سازی رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به این نکته که محور جنگ‌ها جهان امروز مرزهای جغرافیایی نیست، بیان کرد: در عصر جدید شاهد بروز جنگ‌های هویتی و اعتقادی هستیم و در این نبردها کشورها هویت ملی و اعتقادی یکدیگر را نشانه رفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به آغاز جنگ ترکیبی از چندین سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (حفظه‌االله) نیز قرار دارد از حساسیت و اثرگذاری خاصی برخوردار است و مهم‌تری و قوی‌ترین نیرویی که در کشور می‌تواند در برابر آن ایستادگی کند علما و بزرگان هستند.

وی با اشاره با ذکر این نکته که باید به سمت امت‌سازی حرکت کنیم، تشریح کرد: دشمنان تنها راه شکست جبهه حق را نفوذ و ایجاد تفرقه میان مسلمانان وجهان اسلام می‌دانند به همین جهت وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این نکته که باید در برابر حیله‌های دشمن هوشیار باشیم، ابراز کرد: جهان اسلام دارای اشتراکات و تفاهمات زیادی است و می‌توان این وحدت را در چهار محور اعتقاد به اصول مشترک، تحمل نظرات و انتقادات، تعامل اندیشمندان و عالمان و زمان‌شناسی پیش‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به حضور گسترده مردم هرمزگان در انتخابات، گفت: حضور آگاهانه مردم استان هرمزگان در انتخابات به ویژه برادران اهل سنت پیام مهمی را به دشمنان ارسال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha