یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شماره چهل و سوم «دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت اسرا»

حوزه/ شماره چهل و سوم «دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت اسرا» منتشر شد؛ ویژگی مهم این شماره، اختصاص پنج مقاله به بسط و ترویج مبانی «عقلانیت وحیانی» است که از اندیشه های ناب حضرت آیت الله جوادی آملی سرچشمه گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شماره چهل و سوم «دوفصلنامه علمی پژوهشی حکمت اسرا» منتشر شد.

ویژگی مهم این شماره، اختصاص پنج مقاله به بسط و ترویج مبانی «عقلانیت وحیانی» است که از اندیشه های ناب حضرت آیت الله جوادی آملی سرچشمه گرفته اند.

عناوین برخی مقالات این شماره عبارتست از تحلیل صدرایی روایات معطوف به توحید ذاتی با تاکید بر آثار آیت الله جوادی آملی/۵؛ ماهیت و مختصات نظریه « ولادت معنوی» در اندیشه صدرالمتألهین با تأکید بر؛ ارزیابی مبانی هرمنوتیکی آیت الله جوادی آملی و اسما بارلاس در تفسیر «واضربوهن»/۵۷؛ بررسی اشکالات حکم‌ناپذیری ذاتِ عاری از تعینات/۸۳؛ نظریه اعتباریات علامه طباطبایی و نقش واسطه‌گری آن میان حکمت متعالیه و علوم انسانی/۱۱۳.

علاقه مندان می توانند جهت مطالعه متن کامل مقالات به سامانه نشریه حکمت اسراء به آدرس www.isramags.ir مراجعه و فایل کامل متن مقالات را دریافت نمایند.

فصلنامه حکمت اسراء از مقالاتی که با نگاهی نو در حوزه حکمت و فلسفه، تحقیق وتالیف شده اند، استقبال کرده و مقالاتی که بر اساس مبانی حِکمی آیت الله العظمی جوادی آملی نگاشته شده اند در اولویت بررسی و چاپ قرار می دهد و نویسندگان و محققین گرامی می توانند جهت اطلاع از شیوه نامه مقالات و روش ارسال مقاله از طریق وب سایت مجله اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha