شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین خدمات و آینده‌نگری‌های امام خمینی (ره) تاسیس بنیاد شهید بود که این اقدام در راستای ماندگاری انقلاب انجام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز شهید که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و خادمین شهدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شهدا، اظهار داشت: یکی از بهترین اقدامات امام خمینی(ره) ایجاد نهادهایی همچون بنیاد شهید بود که هرچه می‌گذرد نیاز به این نهادهای انقلابی بیشتر خود را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه خدمت به خانواده معظم شهدا ارزشمند است، تصریح کرد: خوش به حال کسانی که خادم شهدا هستند و یکی از کارهای ارزشمندی که در گذر زمان ارزشمندتر می شود خدمتگذاری برای خانواده های شهدا و ایثارگران است.

عباس برزگر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: شهدا بر گردن همه ما حق دارند و خدمت به خانواده این عزیزان ارزشمند و پر برکت است.

برزگر اظهار داشت: خدمت به خانواده معزز شهدا توفیق بزرگی است که نصیب کارکنان بنیاد شهید شده و به گفته رهبر معظم انقلاب خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران خدمت به نبی اکرم(ص) است.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را یکی از برنامه‌های بنیاد شهید در راستای تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان بتوانیم مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از راه های مختلف برطرف کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه طبق اساسنامه بنیاد شهید، ۷۵ درصد رسالت این نهاد انقلابی، فرهنگی و ترویج ایثار و شهادت است، اضافه کرد: در حال حاضر بنیاد شهید بیشتر در حوزه‌های خدماتی فعالیت می‌کند و یک دستگاه خدمت رسان معرفی شده است که امیدواریم تاثیرگذار باشیم و بتوانیم به جامعه ایثارگری خدمات مطلوب ارائه دهیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب که غریبانه و در دوران اسارت به شهادت رسیدند، یادآور شد: استان زنجان پنج شهید غریب دارد که در دوران اسارت به شهادت رسیدند و سختی‌های زیادی را در آن دوران متحمل شدند.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یادواره شهدای مداح در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این برنامه یادواره‌های شهرستانی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای مداح نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم امسال در مسیر اربعین حسینی شهدای زنجان را به عنوان ناصرالحسین معرفی کنیم، تصریح کرد: امیدواریم با مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی، اثرگذاری اقدامات را بیش از پیش محقق کنیم.

در پایان مراسم از چند خانواده معظم شهدا و فرزندان شهدای شاغل در بنیاد شهید تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha