شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بی

حوزه / حجت الاسلام کتابچی گفت: جریانات غزه حقیقت غرب را برای تمام تاریخ روشن کرد و ننگ ابدی را برای سران کشورهای عربی بر جا گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر ضمن اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال ۹۱ به کنگره ۱۰۰۰زن شهید، اظهار داشت: در دورام جاهلیت زن عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ یاد می‌شد که ظلم به او رویه‌ غالب جامعه بود.

وی با بیان اینکه در جاهلیت مدرن، در قرن ۲۰ و ۲۱، زن از انفعال و بی‌نقشی بیرون آمد اما در ظلمی مضاعف از ساحت انسانی به ساحت جنسی افول کرد، گفت: سرمایه داران به زن به عنوان یک کالا و وسیله کسب درآمد بیشتر نگاه می‌کردند، از جذابیت زن برای فروش کالای بیشتر استفاده می‌کردند و از زن به عنوان نیروی کار ارزان و کم توقع بهره می‌بردند.

حجت الاسلام کتابچی افزود: جاهلیت مدرن با ایجاد جذابیت برای کالاها و کشاندن زن به بازارهای متنوع، به دنبال آن بود که اجناس خودشان را بفروشند تا سرمایه بیشتری را جمع کنند.

امام جمعه قمصر تصریح کرد: در معرفی الگوی سوم زن از نظر پیامبر(ص) ابتدا با وجود مبارک و نورانی بانوی بزرگ عالم حضرت خدیجه(س) محقق شد. بانویی که با اسلام آوردن، تعلقش را از مادیات فراتر برد و ثروتش راه پیامبر(ص) را برای گسترش دین هموار کرد.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س)، حجت الگوی سوم زن می‌باشد، ابراز کرد: متاسفانه در جهان اسلام حضرت خدیجه(س) چندان شناخته شده نیستند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در زمانه‌ای که به گواه تاریخ زنان جدی گرفته نمی‌شدند، فعالیت‌های اقتصادی بزرگی را انجام می‌دادند. اظهار کرد: این شخصیت بزرگ بعد از رسالت نبی اکرم(ص)، چنان مؤثر ایفای نقش نمود که به فرمایش پیامبر(ص)، اگر کمک‌های خدیجه نبود دین اسلام دچار مشکل می‌شد.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه حضرت خدیجه در زمانی زیبا و پاک و طاهر زندگی کرد که زمینه برای همه نوع فساد و تباهی فراهم بود، ابراز کرد: آن حضرت امروز به عنوان یک حجت الهی برای زنان باید معرفی شود.

امام جمعه قمصر به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشاره کرد و گفت: امروز دنیا به ظاهر تحت مدیریت سازمان ملل اما در واقع تحت مدیریت آمریکا و غرب با سراسر ظلم و ستم به انسان‌ها همراه است اداره می‌شود.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه امروز نظام سرمایه داری غربی همه چیز را به تباهی کشانده و به مردم خودشان هم رحم نمی‌کند، گفت: نمونه بارز مدیریت غرب، جریانات غزه است که از ۱۴ مهر امسال شروع شده و نزدیک به ۶ ماه است بدترین و بی رحمانه ترین جنایات تاریخ بشریت را انجام می‌دهند و صدایی از دولتمردان غربی و عربی بلند نمی‌شود.

حجت الاسلام کتابچی، تصریح کرد: جریانات غزه حقیقت غرب را برای تمام تاریخ روشن کرد و ننگ ابدی را برای سران کشورهای عربی بر جا گذاشت.

وی ضمن قدردانی از رزمندگان مقاوم و شجاع یمن و فرزندان مقاومت عراق که نام خود را به نیکی و زیبایی و حق طلبی بر تارک تاریخ ثبت کردند، خاطرنشان کرد: رژیم کودک کش صهیونیستی بداند ویرانه‌های غزه به هر شکلی که باشد بازسازی خواهد شد، اما آبروی ریخته آنها هرگز بر نخواهد گشت و محکوم به زوال و نابودی هستند و به زودی جهان از شر غده سرطانی صهیونیست خلاص خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha