یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازدید استاندار قم از مرکز اسرا

حوزه/ استاندار قم گفت: دشمن از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده تا بین جوانان و معارف دینی فاصله بیندازد تا به هدف شوم خود که همانا جدایی جوانان از دین است، برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سیدمحمد آقامیری در نشست صمیمی با مدیر و معاونین بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا اظهار کرد: ما در مدیریت استان به دنبال این هستیم با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند در برابر این نقشه‌ها ایستادگی کنیم.

ببینید:

تصاویر / بازدید استاندار قم از بنیاد بین المللی وحیانی اسراء


وی در ادامه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که حضرت آیت‌الله جوادی آملی دارد جایگاه ایشان بین قشر جوان به ویژه دانشجویان است, بخش عمده‌ای از دانشجویان ما امروز طالب شنیدن سخنان این عالم بزرگوار هستند.

وی افزود: شخص بنده از همان دوران جوانی که به عنوان فعالین بسیج و دانشگاه بودم همواره علاقه‌ داشتم که آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی را مطالعه کنم و حالا بعد از گذشت چند دهه که به عنوان استاد در دانشگاه مشغول به تدریس هستم می‌بینم ایشان هنوز جایگاه خود را بین دانشجویان دارند.

استاندار قم در ادامه جلسه با اشاره به اینکه حل مسائل فرهنگی و معیشتی مردم از اولویت‌های بنده در مدیریت استان محسوب می‌شود، گفت: بنده از بدو ورود به استان دو پرچم جهاد فرهنگی و جهاد خدمت را بلند کرده و تلاش کردیم گام‌های مثبتی در این دو حوزه برداریم.‌

وی افزود: برای مثال در حوزه جهاد خدمت در همین چند ماه اقدامات خوبی رقم خورده که براساس آماری که از نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است؛ تورم استان قم در چند ماه اخیر به صورت متوالی کاهش چشم‌گیری داشته است.

آقامیری در ادامه با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال القای ناکارآمدی حکمرانی اسلامی است، عنوان کرد: ما موظف هستیم در برابر این نقشه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم. جهاد فرهنگی که مدنظر بنده است در همین راستاست و به دنبال این هستیم مشکلات فرهنگی استان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که به دنبال آن هستیم تا در این جهاد آن را عملیاتی کنیم ترویج آثار ارزشمند عالمان بزرگ دینی‌مان همچون حضرت آیت‌الله جوادی آملی بین جوانان است, جامعه ما امروز بیش از گذشته به این مسئله نیاز دارد تا منابعی در آن ترویج شود که هم به علوم وحیانی و به علوم انسانی مدنظر دین پرداخته است.

استاندار قم تاکید کرد: برنامه ما این است که محتواهای اختصاصی در قالب یک برنامه هدفمند و جامع مبتنی بر معارف اسلامی و دینی برای سنین ۵ الی ۲۵ سالگی آماده کنیم, استمرار این آموزش‌ها و محتواها مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم، این مدل آموزش‌ها در صورتی که از سنین مذکور برای یک فرد مستمر باشد قطعا تاثیرپذیری بیشتری خواهد داشت.

آقامیری در پایان عنوان کرد: جامعه ما امروز نیازمند این است که تبیین بیشتری از اصل موضوع دین برای جوانان انجام شود؛ دشمن برای دین‌گریزی نسل جدید ما برنامه‌ریزی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha