دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابخانه

حوزه/ کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه استان بوشهر پس از بازطراحی، اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی، بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه شهرستان دشتستان پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی، تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات جدید، طی آئینی امروز با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دشتستان، امام جمعه وحدتیه، جمعی از مسئولین محلی و منطقه ای و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی بازگشایی شد.

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: در بازطراحی کتابخانه ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می شود و هم اکنون در کتابخانه هایی که بازطراحی انجام گرفته به خاطر زیبایی و جلوه های بصری که ایجاد شده، استقبال علاقمندان به خصوص قشر کودک و نوجوان نسبت به قبل از آن بسیار بیشتر شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: کتابخانه شهدای وحدتیه اولین کتابخانه در سطح شهرستان دشتستان است که بازطراحی شده و به امکانات و تجهیزات نو و به روز مجهز شده است.

راهب گفت: از بدو تأسیس، این کتابخانه درگیر موریانه زدگی شدید بود و کتاب ها و تجهیزات آن با تهدید جدی روبرو بود که پیگیری ها و تأمین اعتباری که در ابتدای امسال محقق شد، اکنون این مسئله به طورت اساسی رفع شده است.

وی افزود: برای بازطراحی و خرید تجهیزات جدید کتابخانه شهدای وحدتیه که ساختمان آن در سال 1381 با زیربنای 380 متر مربع ساخته شده، 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در نام گذاری کتابخانه ها و بخش های مختلف آنها، هدف ما استفاده از نام های شخصیت ها و فرهیختگان محلی است که باعث شناخت بیشتر مردم می شود، خاطر نشان کرد: در همین راستا سالن مطالعه بانوان این کتابخانه به نام «شهیده هاجر کرم پور» و سالن مطالعه آقایان این کتابخانه نیز به نام «شهید اسماعیل آذرگون» که از شهدای وحدتیه می باشند، نام گذاری شده است.

در پایان این آئین، از خانواده شهیدان هاجر کرم پور و اسماعیل آذرگون، مجتبی عباسی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان، راضیه حیاتی مسئول کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه و سروش تولایی کتابدار کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه دارای بیش از 20 هزار نسخه کتاب و بیش از 700 عضو است و هم اکنون دارای بخش های مختلف شامل مخزن، دفاع مقدس، بوشهر شناسی، نشریات، کمک آموزشی، مرجع، سالن مطالعه آقایان و خانم ها، بخش ویژه کودک و نوجوان آماده ارایه خدمات به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha