دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسکان نوروزی

حوزه/ مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم گفت: ظرفیت اسکان رسمی و موقت یا اضطراری برای پذیرش روزانه حدود ۶۰ هزار زائر نوروزی در استان قم پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حمیدرضا جعفری، مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم در اولین روز بهار با اعلام این خبر گفت: کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم متشکل از ادارات آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان و شهرداری است.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم اظهار کرد: با دستگاه‌های مذبور جلساتی تا کنون تشکیل شده تا بتوان از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌دهی مطلوب به زائرین و مسافرین شهر کریمه اهل‌بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط جوی هوا، بیان کرد: با اعلام اداره کل هواشناسی، تمهیدات لازم در زمان بحران برای مسافرین پیش‌بینی شده و بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تخت توسط مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و خانه‌مسافرهای رسمی برای مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان قم افزود: از سوی آموزش و پرورش نیز همکاری‌های لازم صورت گرفته و بیش از ۲۷۰ مدرسه با ظرفیت ۲۵۰۰ کلاس و ۴۰۰ نمازخانه برای اسکان مراجعین در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش آماده‌سازی شده است.

وی گفت: ۶ سالن ورزشی با ظرفیت ۳۰۰ چادر مسافرتی، برای عزیزانی که نصب چادر را برای آسایش و آرامش خود در سفر انتخاب کرده‌اند، در نظر گرفته شده و از این جهت شاهد ایمنی بیشتری خواهیم بود.

جعفری تاکید کرد: استفاده از زائرسرای بقاع متبرکه امامزادگان و ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران، از دیگر اقداماتی است که در زمینه اسکان زائرین انجام شده تا بتوانند از زیارت معنوی خوبی در این راستا، بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم مطرح کرد: برای اسکان زائرینی که بخواهند از فضای بوستان‌ها برای نصب چادر استفاده کنند، ۷ بوستان با ظرفیت ۳ هزار نصب چادر بوستان نیایش، نیاز، مهدی، فدک، امام رضا (ع)، غدیر و هاشمی، پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در شبستان مسجد مقدس جمکران روزانه ۷ هزار نفر و در حرم حضرت معصومه (س) نیز برای ۴ هزار نفر ظرفیت اسکان وجود دارد.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ افطاری دادن، با توجه به حضور مسافرین و زائرین، برنامه‌ریزی‌ها از قبل انجام شده و با اداره کل غله، هماهنگی لازم جهت پیش‌بینی آرد مناسبتی برای ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری خیرین در این امر، گفت: بیش از ۸۰ هزار قرص نان صلواتی به همراه افطاری ساده و غذای گرم در زمان افطار روزانه در اماکن مقدسه حرم کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین موکب‌های سطح شهر، در حال توزیع است.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: تا کنون برای پذیرش روزانه ۶۰ هزار زائر نوروزی، ظرفیت اسکان ایجاد شده و ان‌شاالله با خدمات‌دهی مطلوب به زائرین، میزان ماندگاری مسافرین در استان قم افزایش خواهد یافت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha