یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طیب حسینی

حوزه/امسال دربخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشاورین حوزوی خواهر و برادر که قریب به اتفاق آنان از چهره های نام آشنا برای مخاطبین است در ۱۴ موضوع به بیان مشاوره به علاقه مندان خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طیب حسینی رئیس بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تشریح به برنامه‌های این بخش گفت: سابقه حضور بخش حوزوی در نمایشگاه های قرآن کریم به سال ۱۳۸۸ برمی گردد و این بخش بحمدالله هر سال با رونق بیشتری برگزار می شود، امسال هم در نمایشگاه سی و یکم با حضور مراکز و موسسات بزرگ حوزوی این بخش را خواهیم داشت.

بیشتر ببینید:

فیلم تشریح برنامه‌های بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن

وی با اشاره به حضور قریب به ۲۰ نهاد حوزوی در نمایشگاه قرآن کریم افزود: مراکزی همچون مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران، حوزه علمیه اصفهان، جامعه الزهرا(س)، موسسه ترویج احکام و... به ارائه آثار و برنامه های خود می پردازند.

مسئول روابط عمومی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به اینکه بخش حوزوی بخش محتوایی نمایشگاه هست حضور پر رونق و مثمر ثمری را شاهد باشیم.
وی افزود: آنچه به عنوان مباحث علمی و مبانی نظری از سوی حوزه ارائه می شود، خیلی می تواند در بازسازی فکر مخاطب نقش موثری را ایفا کند، آنچه اینجا به عنوان مباحث علمی ارائه می شود می تواند مخاطب را کمک فکری و معرفتی کند؛ البته آنچه به عنوان بخش علمی در این نمایشگاه ارائه می شود به عنوان دقیق علمی محض نیست، چرا که فضای نمایشگاه آن گنجایش را ندارد، بلکه چیزی است که مخاطب می تواند به عنوان مقدمه ای برای ورود جدی به مباحث علمی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش مهم و بی بدیل حوزه در رفع مهجوریت از قرآن کریم گفت: حوزه های علمیه پایه و اساسش قرآن و مباحث قرآنی است، طبیعتا آنچه از ماموریت های این نهاد مبارک بشمار می رود ترویج معارف قرآنی می باشد؛ در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز حضور حوزویان و ارائه آثار آنان خیلی می تواند در ترویج محصول سالم، بدون خدشه و مطمئن اثرگذار باشد تا مخاطب با اطمینان خاطر از آن محصول استفاده کند.
حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی ابراز داشت: نگاه حوزه اگر نگاه درست دینی باشد که هست محصولات آن نیز همینگونه خواهد بود و مخاطب نیز همین را توقع دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برنامه های متنوع بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: در طول برگزاری نمایشگاه قریب به ۱۲۰ برنامه اجرا خواهیم کرد؛ سیاست کلی امسال نمایشگاه قرآن برنامه محوری بودن آن است و همچنین برنامه ها نیز خدماتی دیده شده است، بخش حوزوی نمایشگاه نیز طبعا برنامه هایی که پیش بینی کرده را در این راستا دیده است.
وی گفت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که بسیار پرمخاطب و چشمگیر است ارائه مشاوره هایی از سوی حوزویان خواهر و برادر می باشد که در سالهای گذشته بسیار مورد استقبال علاقه مندان به ویژه جوانان قرار می گرفته است.
وی گفت: امسال در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشاورین حوزوی خواهر و برادر که قریب به اتفاق آنان از چهره های نام آشنا برای مخاطبین است در ۱۴ موضوع به بیان مشاوره به علاقه مندان خواهند پرداخت.
رئیس بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از برگزاری نشست های علمی با استفاده از اساتید ملی و بین المللی خبر داد و افزود: قریب به ۶۰ نشست مهم در بخش حوزوی نمایشگاه برگزار خواهد شد.
وی افزود: از جمله برنامه های مهم دیگر بخش حوزوی، برگزاری مسابقات قرآنی می باشد و امیدواریم که بتوانیم این مسابقات را با موضوعات خوبی برگزار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی از برگزاری ۲۰ میزگرد علمی خبر داد و گفت: این میزگردهای علمی با استفاده از اساتید و متفکرین حوزه برگزار خواهند شد.
وی افزود: برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه و کارگاه های آموزش پایان نامه نویسی از جمله برنامه های دیگر بخش حوزوی نمایشگاه می باشد و پژوهشگران حوزوی و غیر حوزوی می توانند از خدمات پژوهشی که در اینجا ارائه می شود استفاده کنند.
وی گفت: بیش از ۱۳۰ اثر از حوزویان در این بخش ارائه شود و سعی شده است محصولاتی که ارائه می شود جدید و شاخص باشند.
حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی از رونمایی از برخی آثار منتخب حوزوی خبر داد و گفت: در طول روزهای برگزاری نمایشگاه از ۴ اثر فاخر حوزوی رونمایی خواهیم کرد که برخی از این آثار در عالم تشیع کم نظیر است.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم این نمایشگاه در جای عمومی تری که اقشار بیشتری بتوانند حاضر شوند برگزار شود ولی با این وجود پیش بینی می شود امسال با توجه به تقارن ماه مبارک با تعطیلات نوروز و فراغت خانواده ها استقبال بیشتری از نمایشگاه و به ویژه بخش حوزوی آن را شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha