شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامہ مقصود علی

حوزه/ حجت‌ الاسلام و المسلمین مقصود دومکی گفت: حضرت خدیجه کبری (س) همسر پیامبر اکرم (ص)، اولین زنی بود که به ایشان ایمان آورد. این بانو از رسول خدا (ص) در تبلیغ اسلام حمایت می‌کرد.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه»، به همت مرکز تبلیغات اسلامی بلوچستان، مراسم سالروز وفات حضرت ام المؤمنین سیده خدیجه (س) در جعفرآباد بلوچستان پاکستان برگزار شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین مقصود علی دومکی در این مراسم گفت: حضرت خدیجه کبری (س) همسر پیامبر اکرم (ص) بود. وی اولین زنی بود که به رسول اسلام (ص) ایمان آورد و از ایشان در تبلیغ اسلام حمایت می‌کرد. حضرت خدیجه کبری (س) با بینش به شخصیت والای سید الانبیا (ص) پی برد و تصمیم گرفت همسر آن حضرت شود.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت جبرئیل امین (ع) از جانب خداوند به حضرت خدیجه کبری (س) سلام می‌رساند که دلیل بر مقام شامخ وی است. پیامبر اکرم (ص) قدردان عنایات حضرت خدیجه کبری (س) بود. به همین دلیل است که دین اسلام و امت اسلامی هرگز نمی‌توانند خدمات ملیکه عرب را فراموش کنند.

او تأکید کرد: زندگی آن بانوی والا مقام، الگوی زنان جهان است. فداکاری و ایثار در راه اسلام و رسول خدا (ص) و همچنین صبر و استقامت در مصائب و مشکلاتی که در راه خدا پیش می‌آمد از صفات بارز حضرت خدیجه کبری (س) به شمار می‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha