یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ل

حوزه / امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه ایام عید نوروز که ظاهر خوبی دارد باید با باطنی زیبا همراه با برکت عملی باشد. یاد آورشد: دید و بازدید ها در ایام عید باید بر مبنای آشتی و الفت قلبی میان همه فامیل ها باشد نه با یک عده رفت آمد کنیم و با عده ای دیگر قهر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزید آباد در مصلای این شهر ضمن تبریک سال جدید و ولادت با سعادت کریم اهل بیت آقا امام حسن مجتبی علیه السلام که مزین است به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» شده اشاره کرد و ابراز داشت: از خداوند قادر متعال می‌خواهیم که سالی پر از برکت‌های مادی و معنوی و سلامتی برای همه آحاد امت اسلامی خاصه برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد و سال ظهور مولایمان و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه ایام عید نوروز که ظاهر خوبی دارد باید با باطنی زیبا همراه با برکت عملی باشد. یادآورشد: دید و بازدید ها درایام عید باید بر مبنای آشتی و الفت قلبی میان همه فامیل ها باشد نه با یک عده رفت آمد کنیم و با عده ای دیگر قهر باشیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه دید و بازدیدها با هدف رفع مشکلات گرفتاریهای اقتصادی،فرهنگی، اختلافات خانوادگی و آزادی زندانیان غیر عمد باشد خاطرنشان کرد : در ایام عید و دید و بازدید ها علاوه بر کمک گرفتن از ثروتمندان برای رفع مشکلات فقرا ، رفع شبهات در خانواده ها با استفاده از راهنمایی بزرگترها، جلسات عید دیدنی با ایجاد یک فضای بسیار جذاب امر به معروف و دوری از گناه تبدیل شود.

امام جمعه ابوزید آباد بر لزوم توجه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در ایام عید تاکید کرد و یاد آور شد : به خانواده ها بیاموزیم که علاوه بر تقدیر از خادمان مردم در ایام نوروز و تشویق جوانان به ازدواج ، تقویت روحیه دینی در میان خانواده ها ، توجه به ضرورت پرهیز از چشم هم چشمی ، ترویج روحیه سازگاری میان زن ها و شوهرها ، تاکید بر اصل حجاب و پوشش در جامعه و رعایت اصول و ضوابط شرعی و دینی در میان اعضای فامیل بویژه رعایت ارتباط با محرم و نامحرم و تقویت روحیه اسلامی و ایرانی ، دفاع از نظام و ارزشهای نظام نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسمی به شعار نام گذاری معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و یاد آورشد : مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از جمله خبرهای تلخ سال ۱۴۰۲ خواندند و افزودند: حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان و حوادثی که برای ماموران حافظ امنیت در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، از دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند اما حادثه غزه را باید تلخ‌ترین حادثه به شمار آورد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha