شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تعیین دستمزد کارگر باید واقع بینانه و مطابق با معیاری که قانون تعیین کرده است باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات اقتصادی در رابطه با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز و عدم تعیین مناسب دستمزد و حقوق کارگران در سالی که گذشت، بروز مشکلات عدیده‌ای را در بخش فرهنگی و اجتماعی منجر شده و جوانان را در بحث ازدواج، فرزندآوری، خرید مسکن و خودرو با چالش جدی مواجه کرده است که امیدواریم در سال جدید با همت مضاعف مسوولان بخشی از این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه تعیین دستمزد باید واقع بینانه و مطابق با معیاری که قانون تعیین کرده است باشد، افزود: ملاک در قانون نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی است و اگر حقوق و دستمزد برای کارگر به صرفه نباشد، تمایلی برای کار نخواهد داشت؛ در نتیجه شغل های کاذب و بدون منفعت عمومی در کشور رایج می شود.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: کمبود نیروی کار اولین آسیب را به تولید وارد می کند و تولیدکننده بیش از همه متضرر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: سال گذشته در برخی از آگهی‌های استخدام مشاهده می شد که برخی از کارفرمایان آماده استخدام با حقوق بیش از قانون کار بودند. این یعنی عدم تمایل جوانان برای کار با این دستمزد پایین؛ باید فکری بشود که نه کارفرما بویژه تولیدکننده متضرر شود و نه کارگر.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اضافه کرد: طوری تصمیم گیری شود که نه شاهد تعدیل نیرو و نه ترک کار و گرایش به شغل های کاذب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha