دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نماز جمعه عبادی و سیاسی شهرستان پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی با بیان این که  پیشرفت‌های زیادی در سال گذشته صورت گرفت؛ ولی تبیین و تشریح نشد،گفت: سال ۱۴۰۳ مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» شد، هیچ دولتی نمی‌تواند مشکلات را بدون حضور مردم حل کند و  سیاست راهبردی دشمن حذف مردم و دورکردن آن ها از صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان پلدشت که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماه تغییروتحول است، اگر حس کنیم تغییراتی در ما رخ‌داده است خداوند گناهان ما را بخشیده است و این ماه فرصت مناسبی برای نزدیک‌شدن آحاد جامعه به‌ویژه جوانان به خدا و تزکیه نفس است.

وی اضافه کرد: روزه‌دار واقعی، باید افکار بد را از خود دور و به حق‌تعالی توجه کند و ارتباط باخدا موجب تعالی روح و روان انسان می‌شود و تقویت اراده در ارتباط باخدا شکل می‌گیرد، وقتی ارتباط نباشد، صفا و سیر آسمانی در انسان متبلور نمی‌شود و ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و نزدیک‌شدن به رضایت خداوند متعال است و باتوجه‌به تقارن این ماه عزیز با عید نوروز و بهار طبیعت، فرصتی برای استفاده بهتر از این دو ایام است

امام جمعه پلدشت گفت: باید از لحظه‌لحظه ماه مبارک رمضان برای ارتقای خود و حل مشکلات جامعه استفاده کرد و باید افطاری ساده را ترویج کنیم؛ افطار دادن ثواب‌های بسیار زیادی دارد، نباید با تجمل‌گرایی و اسراف از این سنت حسنه جا بمانیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری، افزود: مشارکت مردم در امر تولید باید با طرح‌ریزی مناسبی توسط مسئولین محقق شود و به میدان آمدن مردم بهره‌وری را افزایش می‌دهد و سرمایه را تضمین می‌کند.

حجت الاسلام طالبی با بیان این که پیشرفت‌های زیادی در سال گذشته صورت گرفت؛ ولی تبیین و تشریح نشد، ادامه داد: سال ۱۴۰۳ مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» شد، هیچ دولتی نمی‌تواند مشکلات را بدون حضور مردم حل کند و سیاست راهبردی دشمن حذف مردم و دورکردن آن ها از صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

امام جمعه پلدشت گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، بنابراین شعار سال را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند تا دولت و مسئولان به دنبال اقتصادی مردمی باشند.

طالبی گفت: دولتمردان و مسئولان باید زمینه ورود مردم به اقتصاد را فراهم کنند و موانع را از سر راه آنان بردارند و تجربه و تاریخ ثابت کرده هرکجا مردم مشارکت و حضور داشتند توفیق و موفقیت در آنجا نمایان بود، بنابراین باید دولت و مسئولان در راستای تحقق شعار سال گام بردارند.

وی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: اگر فضیلت را بخواهیم در یک فرد جمع کنیم آن امام حسن مجتبی است. و یکی از مهمترین اقدامات حضرت در دوران امامت خود افشای چهره منافقانه معاویه و بنی امیه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha