دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: تولید واقعی کالای اساسی و مورد نیاز مردم باید مدنظر باشد نه اینکه مونتاژ قطعات خارجی را به اسم تولید تمام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت یادآوری بزرگی برای ماست که جهان هرگز در سکون نیست و ما انسانها نیز باید پویا و خدمتگزار باشیم و برای مردم مفید و نسبت به آنها مسئولیت پذیر باشیم.

وی با اشاره به خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه که بندگان خدا را به تقوای الهی دعوت کرده است، افزود: تقوا به معنای در تراز بندگی خدا قرار گرفتن است و در ماه رمضان باید به تقوای الهی برسیم، زیرا یکی از دستاوردهای روزه، رسیدن به تقوای الهی است.

امام جمعه یزد تأکید کرد: تقوا کلید سعادت است و اگر می‌خواهیم به هدف زندگی که کمال الهی است، برسیم باید تقوا پیشه کنیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: حضرت علی(ع) به نکته دیگری نیز اشاره دارند که در حرف و عمل خود عجله نکنید، در آن تأمل کنید، اگر حق است مطرح کنید اما اگر حق نیست، آن را بازگو نکنید یا انجام ندهید و ما نیز باید در انجام هر امری آخر و عاقبت کار یا سخن را بسنجیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ملاک سنجش ما باید رضایت خدا باشد و ببینیم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم یا سخنی که می‌خواهیم به زبان بیاوریم، مورد رضایت خدا قرار دارد یا خیر و در هر امری باید رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به حربه‌های فرهنگی علیه کشور ما که علیه اعتقادات، دین، ارزش‌ها و انقلاب به کار گرفته شده است، افزود: مومن باید زیرک باشد و نباید همه چیز را باور کند و ابتدا باید تحقیق کند سپس تصمیم بگیرد، زیرا مبنای هجوم دشمن دروغگویی، تخریب، بی بند و باری، فساد و عیاشی است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: نباید به شنیده‌ها اتکا کنیم، زیرا ریشه اغلب دروغ‌ها فضای مجازی است و این فضا آلوده به حیله‌های دشمن است و از این فضا برای رسیدن به مقاصد کثیف خود استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن، دشمن است و هرگز خیر ما را نخواسته و نمی‌خواهد، اظهار کرد: دشمن هرگز دلسوز ما نیست و همواره نیکی را از ما دریغ کرده‌اند و تنها به دنبال گرفتن ایمان و ارزش‌ها و به فساد کشیدن جامعه هستند.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه معلمان و مربیان و والدین باید نسبت به آسیب‌های فضای مجازی و دسیسه‌های دشمن به فرزندان این مرز و بوم تذکر دهند و آنها را آگاه کنند، عنوان کرد: همه باید در برابر دروغ‌های آنها آگاه باشیم و اسیر سخنان کذب، خلاف واقع و اقواع کننده آنها نباشیم.

آیت الله ناصری، با اشاره به آیه بشارت که انسان را در مسیر دینداری ثابت قدم نگه می‌دارد، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده که اینها می‌خواهند نور خدا را با دروغ‌ها، شایعه پراکنی‌ها و فتنه‌های خود، خاموش کنند اما خدا نور خود را تمام می‌کند و اجازه نمی‌دهد که نورش خاموش شود.

وی عنوان کرد: خدا پشتوانه ماست و هر چه بخواهند ما را نا امید کنند، این آیه ما را تشویق می‌کند که بایستیم زیرا دشمن پوچی را ترویج می‌کند و آنچه که آنها تبلیغ و ترویج می‌کنند سرانجام انسان را به پوچی و نابودی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، تأکید کرد: همه ما باید امیدوار به عنایت خدا باشیم، زیرا عزت، انسانیت، روحیه الهی، قرب خدا، زندگی ابدی و سعادتمندانه است که ماندگار و ابدی است.

وی با بیان اینکه نباید مسائل معنوی را آلوده به مادیات کنیم، تصریح کرد: عده‌ای حتی اعتقادات دینی خود را به مسائل اقتصادی گره زده‌اند در حالی که صحیح نیست و باید استقامت کنند و اطمینان داشته باشند که مسائل حل خواهد شد و نباید مشکلات اقتصادی در ایمان ما اثرگذار باشد.

آیت الله ناصری، با تأکید بر لزوم روحیه استقامت و پایداری اظهار کرد: خدا در قرآن فرموده کسانی که استقامت می کنند همواره پیروز هستند و سعادت دنیا و آخرت را دارند بنابراین مقاوم باشید و اجازه ندهید که دشمنان ما را از خدا و دین و پیامبر دور کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: دشمن می‌خواهد دین ما را بگیرد و خانه‌های عنکبوتی به بچه‌های ما بدهد اما باید با همراهی با ولایت، مقاومت و کمک به رفع مشکلات دین خود را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: نظام ما یک نظام الهی است و حاکمان این نظام وظیفه دارند مردم را در مسیر خدا قرار دهند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: برخی مسئولان ما دلشان می‌خواهد کار کنند اما گاهی اینقدر مشکلات بسیار و فشار بالاست که نمی‌توانند بعضی از برنامه‌ها را به سرانجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با بیان اینکه خوشبختانه رهبر معظم انقلاب مقاوم ایستاده‌اند و با تدبیر در حال پیش بردن انقلاب و نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: برخی کاستی‌ها به واسطه تحریم و برخی کم کاری‌های داخلی وجود دارد، اما باید با کمک یکدیگر این کمبودها و نقایص را برطرف کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: تولید باید واقعی باشد نه اینکه مونتاژکاری باشد و لازم است در این زمینه اقدام جدی شود و ورود جدی به بحث ساخت ماشین آلات و تولید برخی محصولات نظیر نهاده های دامی باشیم.

آیت الله ناصری، همچنین یاد و خاطره شهید محراب استان یزد، آیت الله صدوقی را گرامی داشت و گفت: آیت الله صدوقی در ۱۱ رمضان به دست فردی به شهادت رسید که به نحوی خوارج زمان بود.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی و حضور مسافران خارجی در استان یزد، اظهار کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که اصالت دینی این دیار زیر سئوال نرود و حرمت مردم دیندار یزد و ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha