شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ رئیس تجمع علمای صور گفت: مذاکره، جنگ غزه را متوقف نمی‌کند بلکه این مقاومت است که آینده منطقه را تعیین می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی، رئیس تجمع علمای صور در خطبه نماز جمعه که در مسجد مدرسه دینی صور ایراد کرد، گفت: تداوم کشتارهای اسرائیل، ماهیت تجاوزکارانه‌اش را که مبنای سیاست این رژیم از زمان به وجود آمدنش است آشکارتر می‌سازد.

او با اشاره به اینکه مذاکرات، هیچ چیزی برای مردم فلسطین فراهم نکرده و نخواهد کرد و تجاوزات وحشیانه تروریست‌ها را که در عصر مدرن بی‌نظیر است متوقف نخواهد نمود، اظهار داشت: مقاومت فلسطین و محور حمایتگر آن، آینده منطقه را با دستیابی به پیشرفت بیشتر در تضعیف پروژه صهیونیستی- آمریکایی که در بین ملت‌ها جایگاهی ندارد تعیین می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: آتش بسی که غرب و کشورهای عربی سازشکار با اسرائیل از آن دم می‌زنند با گذر زمان معنای خود را از دست می‌دهد، زیرا تجاوزات اسرائیل به غزه و محاصره شدن آنجا با حمایت غرب و همراهی کشورهای عربی، زندگی را در نوار غزه از بین می‌برد و حتی مانع از بازگشت آن می‌شود.

رئیس تجمع علمای صور در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری خروج اسرائیل از خاک لبنان در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ در پی عملیات‌های حزب الله یادآور شد: همه مناطق و اجزای لبنان از تجاوزات اسرائیل رنج می‌برند؛ تجاوزاتی که از زمان به وجود آمدن این رژیم در طول تاریخ متوقف نشده است و تنها قدرت کشور لبنان متشکل از همه مؤلفه‌هایش بازدارنده آن بوده است؛ کشوری که با پیروزی در سال ۲۰۰۰ منطقه را وارد عصر جدیدی که زمان پیروزی‌هاست نمود.

او در پایان ضمن یادآوری روز مادر که در لبنان و بسیاری از کشورهای عربی در ۲۱ مارس (۲ فروردین) برگزار می‌شود، به مادران فلسطینی و لبنانی درود فرستاد چرا که در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت کرده و در مقابل کشتار کودکان، غیرنظامیان و سالمندان، استوار مانده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha