دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مفسر بالقرآن جامع‌ترین نرم افزار تحقیقاتی قرآن کریم در جهان اسلام است که با بهره گیری از پایگاه داده‌ای منحصر بفرد کمک کار محققان عرصه قرآن می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، صادق گرامی مسئول غرفه بالقرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گویی خاطرنشان ساخت: گروه بالقرآن نهادی پژوهشی است که برای سهل‏ نمودن دسترسی به منابع و متون علوم اسلامی و فرهنگ دینی و مقدمات مربوط به آن با استفاده از فن‏‌آوری اطلاعات و ارتباطات، و توسعه و تعمیم آن در حوزه‏‌های علمیه و مجامع فرهنگی داخلی و بین‏ المللی تشکیل گردیده است.

وی افزود: بالقرآن اقدام به تولید برنامه‏‌های نرم‏ افزاری در زمینه‏‌های مختلف علوم اسلامی و فرهنگ دینی و مقدمات مربوط به آن به منظور تحقیق، تبلیغ و اطلاع رسانی آموزه ‏های دینی در سطوح مختلف تخصصی و عمومی می‌کند.

گرامی با معرفی نرم افزار مفسر بالقرآن گفت: مفسر بالقرآن جامع‌ترین نرم افزار تحقیقاتی قرآن کریم در جهان اسلام است که با بهره گیری از پایگاه داده‌ای منحصر بفرد کمک کار محققان عرصه قرآن می‌باشد.

وی تصریح کرد: پایگاه داده منحصر بفرد بالقرآن، منابع بزرگ و ارزشمندی از محتوای اسلامی از جمله قرآن، ادعیه، تفسیر و ... به همراه صوت جهت استفاده کاربران عادی و توسعه دهندگان نرم افزارهای قرآنی فراهم کرده است.

گرامی اظهار کرد: پایگاه داده بالقرآن، تمامی محتواها و داده‌های خود را از طریق پروتکل‌های استاندارد در اختیار توسعه دهندگان و موسسات ذی ربط قرار می‌دهد.
سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha