شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عالی

حجت الاسلام و المسلمین عالی با تاکید بر انس انسان با دعاهای ماثوره از اهل بیت(ع) تصریح کرد:  اگر انسان با این دعاها مأنوس شود انسان و خواسته های آن را بزرگ می کنند و در واقع خود انسان را بزرگ می کنند و در آخرت نیز خداوند متعال امور ناب به آنها می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در دهمین روز از برنامه«یک ظهر بهاری »که در جوار آستان مقدس حضرت زینب خواهر امام رضا علیه السلام در اصفهان برگزار شد با اشاره به لذت همنشینی و انس با امام و ادعیه مأثوره اهل بیت(ع) اظهار داشت: در تمام اینها می بینید که خدا دارد تعارف می کند، به عنوان مثال اگر امام زمان(عج) چیزی تعارف کند آن تعارف برای انسان بسیار لذت دارد و این که امام می فرماید این هدیه من است لذت دارد و لذا برای همین است که در بهشت خستگی وجود ندارد.

این کارشناس دینی با بیان دلیل ملول و خسته نشدن بهشتیان از نعمات بهشتی گفت: برای برخی سوال است که در عالم دنیا همیشه زمانی که بهترین غذا را برای ما بیاورند، پس از مدتی انسان خسته می شود، چرا در بهشت با وجودی که همیشه غذاهای بسیار خوب وجود دارد این گونه نیست، پاسخ این است که به تعبیر قرآن " خَالِدِینَ فِیهَا لَا یَبْغُونَ عَنْهَا حِوَلً "دوست ندارند در بهشت جای آنها تغییر کند، زیرا دست خدا را می بینند.

وی افزود: این بهشت از آن افرادی است که تنها حور و قصور دل های آنها را برده است و هشتصد سال یک بار نیز امام حسین(ع) برای آنها جلوه می کند ، اما این برای درجات پایین در بهشت است و این افراد را همنشین با امام نمی کنند، زیرا در دنیا بیشتر از این نمی خواسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی عنوان کرد: اما افرادی که همت آنها بلند و خواسته های آن بزرگ است ، در ظرف آنها بسیار می ریزند ، زیرا آخرت تابع دنیا است و اگر اینجا بزرگ باشید آنجا نیز بزرگ هستید.

این خطیب با اشاره به روایتی از کتاب کامل الزیارات در خصوص همنشینی خاص اهل بهشت با سیدالشهدا(ع) گفت: در روز قیامت عده ای اطراف امام حسین(ع) را گرفته اند و دائم نگاه آنها به اباعبدالله الحسین(ع) است و از کنار سیدالشهدا(ع) حرکت نمی کنند، بهشت برای آنها آماده و خطاب می شود که " قد اشتقناکم "، اما آنها به دلیل لذت، سرور و خوشی که نزد امام حسین(ع) می بینند سر خود را از سمت امام به سمت دیگری حرکت نمی دهند.

وی اضافه کرد: هنوز امیرالمومنین(ع) و یا سیدالشهدا(ع) برای ما جلوه نکرده اند، ما لذت میوه های خوشمزه را چشیده ایم و این برای ما جلوه دارد، اما هنوز امیرمومنان(ع) و باطن حضرت برای ما جلوه نکرده که ببینیم چه میزان زیبا است.

این کارشناس دینی عنوان کرد: در قرآن کریم می فرماید حضرت یوسف(ع) یک جلوه برای زنان مصر کرد و آنها دست خود را بریدند، یعنی مقداری از باطن نورانی خود را نشان داد، این در حالی است که زنان مصر همواره حضرت یوسف را می دیدند اما دست خود را نمی بریدند، اما آنجا یک جلوه کرد و باطن خود را نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین عالی با تاکید بر انس انسان با دعاهای ماثوره از اهل بیت(ع) تصریح کرد: اگر انسان با این دعاها مأنوس شود انسان و خواسته های آن را بزرگ می کنند و در واقع خود انسان را بزرگ می کنند و در آخرت نیز خداوند متعال امور ناب به آنها می دهد.

وی خاطر نشان کرد: انسانی که بزرگ تر شود و با دعاها آشنا شود و با دعاهای اهل بیت مأنوس باشد باز بزرگ تر می شود و دیگر تنها خود را نمی بیند و دیگران و دغدغه های آنها را نیز می بیند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha