شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بخش درون شهری یک نفر فوتی هم غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رانندگی درست بسیار مهم است و می‌تواند برای حفظ جان مردم مؤثر باشد، اظهار کرد: باید سیاست ما به گونه‌ای باشد که مردم مسیر را جزئی از سفر بدانند و در طول سفر و طی راه با سرعت بالا رانندگی نکنند.

وی به کیفیت کم خودروها و افزایش کیفیت آنها اشاره کرد و افزود: قبل از سفر نیز مردم باید معاینه فنی خودروی خود را انجام دهند و با تجهیزات لازم سفر کنند از سویی نقاط حادثه خیز هم بخشی از این سفر است که باید دستگاه‌های خدمات رسان به طور عاجل این نقاط را بررسی و رفع خطر کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بخش درون شهری در واقع حتی یک نفر فوتی غیرقابل پذیرش است و باید با اقدامات جهادی در این مورد اقدام شود گفت: از تمام دستگاه‌های خدمات رسان، نظارتی و اجرایی که برای آرامش مردم شبانه روزی تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

وی گفت: فلسفه تشکیل این جلسه که جان مردم و کاهش تلفات و تصادفات است موضوع بسیار مهم می‌باشد و باید تعداد فوتی‌ها و تصادفات ما کاهشی شود همچنین اگر برنامه ریزی‌ها کارشناسی شده باشد و اقدام واکنش سریع صورت پذیرد می‌توانیم حوادث را سریعاً جبران کنیم.

رحمتی افزود: در طرح نوروزی تلفات و فوتی‌های نشان از فوت بیش از ۳۰۰ نفر در سطح کشور دارد.

وی گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته سه موج سفر خواهیم داشت و باید آمادگی خود را حفظ کنیم در موج اول سفرها نتایج قابل قبول و رضایت بخش نیست باید یکسری اقدامات لازم انجام شود تا به حداقل تصادفات برسیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای شرایط بارانی هم نیازمند برنامه ریزی مضاعف هستیم و برای پیک دوم و سوم نیازمند همراهی صدا و سیما و رسانه‌ها هستیم تا اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی در ادامه جلسه دستور تجهیز قسمتی از بخش حادثه خیز ورودی شهرستان شبستر به نیوجرسی را به فرماندار این شهرستان صادر کرد تا از سوانح بعدی در این قسمت جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha